Ut av fitnessbobla

Nå har det gått et par uker siden Oslo Grand Prix og konkurransesesongen og diettperioden er over for denne gang.

Når jeg ser tilbake på sesongen som har vært er det utrolig mye jeg er stolt av!

Det har vært veldig stas å konkurrere og vinne for mitt eget team. Jeg opprettet Atlas Fitnessteam i fjor sommer fordi jeg ville stille for et team med en holdning til trening, kosthold og fitness som jeg selv kan stå 100 prosent for.

Vi har fokus på helse og det å ha det bra med seg selv.

Dette skal komme i aller første rekke, og er mye viktigere enn plasseringer og utseende. Vi trener fordi vi elsker styrketrening og fysisk og personlig utvikling. Vi har også nulltoleranse for doping.

Jeg har coachet jeg to helt fantastiske utøvere denne sesongen. Silje Bjørnstad gjorde en brakdebut i athletic fitness og tok tredjeplass i Sandefjord Open, og hun var den aller beste jenta på styrkerunden. Og hun kom seg også opp på pallen i Oslo Grand Prix og tok en tredjeplass der også, og det å få stå på pallen med henne var en helt fantastisk opplevelse!

Jeg er så glad for at jeg fikk dele det øyeblikket med henne.

52

Copyright foto: Jørgen Orlin

Jasmin Kjus gjorde sin debut i bikinifitness, og hun har hatt en kjempefin oppkjøring. Hun ble bedre og bedre for hver eneste uke, og er så naturlig og nydelig. Hun kom på syvende plass i Sandefjord Open, fjerde plass i Kaliber Open og kom seg med i topp 15 i Oslo Grand Prix.

Alt i alt har det vært en veldig fin oppkjøring for meg, selv om mesteparten av tiden ble brukt til å forberede meg for bikinifitness. Grunnen til at jeg ville stille i bikini var fordi jeg syntes at jentene som gjorde det best i NM var ganske muskuløse, og jeg ville teste og se om det var en gren som kunne passe for meg. Etter Sandefjord Open fikk jeg klar beskjed om at jeg var for muskuløs (selv om jeg veier det samme som de jentene som gjør det best i samme høydeklasse som meg).

Nå kjenner jeg virkelig at athletic fitness er min klasse og jeg satser videre på dette!

Selv om jeg vant denne gangen er det fortsatt masse jeg selv vil forbedre før jeg er ferdig med AF. For det første vil jeg vite hvor bra jeg kan prestere hvis jeg faktisk har fokus på AF-øvelsene gjennom offseason og en hel oppkjøring. Og så er jeg nødt til å begynne å bygge overkropp igjen, så jeg kan få en enda bedre fysikk med større skuldre. Deffen var jeg forøyd med, men kan absolutt gjøres annerledes med tanke på at jeg faktisk skal prestere også. Så neste gang blir det mer mat og mer intensiv trening, og en mye kortere diett.

Nå gjelder det å komme seg tilbake til gode treningsrutiner og bra kosthold. Jeg har fått et veldig spennende treningsprogram fra Kjell Egil Bakkelund med fokus på styrkeløft.

Målet er å løfte tungt på en lavere kroppsvekt enn jeg har gjort tidligere. Jeg har en kostholdsplan med veiledende mengde mat som jeg har satt opp selv, og skal ikke spise sukker mer enn en dag i uken.

https://https://

Kommentarer

kommentarer