Slik bulker du! Få tips fra styrkeløfter og bulkekongen selv: Martin Borgland Rønning

Hvis jeg må forklare hvorfor man skal bulke så er det bare å hoppe over dette innlegget.

Dette er veldig greit, man har omtrent 20 minutter før man blir mett. Det betyr at du bør ha spist opp maten din innen den tiden.

Spis få, men store måltider!
Dette virker kanskje rart fordi det virker som man kan spise mer om man spiser oftere. Man trenger å bli sulten og mett for å legge på seg. Jeg har lenge praktisert 6 middels måltider og syntes det er lettere å legge på seg med 3-4 store.

12227655_10153599061851391_4132567729013186899_n

Spis temperert mat
Når du spiser blir begynner omsetningen av næringsstoffer og det betyr at kroppen din blir varmere. Spis derfor mat som ikke veldig varm. Vent litt med å begynne å spise om den er nettopp laget. Spis også mat av en stor flat tallerken og ikke en stor bolle, da blir den raskere kald og man trenger ikke så mange pauser for at maten skal kjøle seg ned. Spis fra kanten og innover.

Bruk en stor tallerken
For det første får du i deg mer mat fordi du kan ha mer mat på tallerken uten å måtte forsyne deg og for det andre så virker ikke måltidet så stort.

Frischgemachte Lasagne

Ha maten tilgjengelig
Når du har laget maten så sett den på bordet du spiser sv, om du må gå å forsyne deg så spiser du mindre.

Etterfyll tallerken underveis, da virker det som om man ikke har spist så mye! Vi liker å tro at vi er veldig smarte og at slike triks ikke vil virke på oss, men det gjør de. De gjør at vi ikke klarer helt å ha oversikt over hva man har spist og man kan få i seg en del til.

Spis foran TVen
Vi er ikke veldig gode til å gjøre flere ting samtidig, og det gjør at om man er opptatt med en annen oppgave så er det lettere å ikke legge merke til hvor mye man har spist.

Ikke spis mellommåltider
for det forstyrrer appetitten og man ender opp med å utsette måltider og ikke spise så mye når man gjør det.

I min familie er vi vant til å sitte mange timer ved bordet og når man opplever å bli veldig mett kan det være gunstig å ta seg en liten kunstpause for så å få i seg mer etterpå.

Man har kanskje hørt at det er lurt å ikke drikke noe uten kalorier når man bulker, fordi blodsukkerstigning kan gjøre at man opplever metthetsfølelse. Det vil si at om man drikker cola eller noe annen sukkerholdig drikke vil det gjøre at man bli matlei fortere.

Gainer funker og er veldig greit å ta ved siden av mat!

BRUK RABATTKODEN «Grizzly» og få 25 prosent på varer på Proteinfabrikken og 30 prosent på Big Mass Gainer!

(Gjelder kun Proteinfabrikkens egne produkter, og ikke tilbudsvarer)

383660_10150449824306391_1100676210_n

 

Kommentarer

kommentarer