Sett deg konkrete mål

IMG_3154

Er det noe jeg som PT anbefaler alle mine kunder som ønsker seg synlige resultater innen trening og kosthold, så er det å sette seg helt konkrete mål. Målet skal være individuelt og kan for eksempel være å øke til en viss belastning i knebøy, få en bedre kondisjon, eller det kan dreie seg om mer utseendebaserte mål, så som å gå ned 5 cm rundt midja.

Uansett hva ditt mål skulle være; spesifiser det og sett en tidsbegrensning på å nå det.

Det er så alt for lett å miste motivasjonen dersom målet ditt er for langsiktig, uten klare spesifikasjoner. Et typisk eksempel er dem som ønsker å ”stramme opp kroppen” – hva vil egentlig dette si? Når har man faktisk nådd målet? Det er ikke godt å si, og heller ikke særlig motiverende å jobbe mot.

Det som faktisk er motiverende, det er nå målstreken, klappe seg på skuldra og være fornøyd med egen innsats.

Selv har jeg satt meg flere mål som jeg ønsker å nå innen tre måneder:

–       Klare 10 pull-ups

–       Løfte 5 x 70 kg i knebøy

–       Dra 5 x 80 i markløft

–       Presse 5 x 37,5 i militærpress

Så finn frem notatboka, noter deg et par mål og start å jobbe mot dem!

Sett deg et mål, del det med meg i kommentarfeltet og kom tilbake når du krysser målstreken.

Kommentarer

kommentarer