Seks uker med styrkeløft

Jeg har lenge vært nysgjerrig på hvor sterk jeg kan bli, og har aldri før trent utelukkende for å bli sterk.

Etter jeg ble ferdig med siste konkurranse i athletic fitness i april tok jeg umiddelbart kontakt med Kjell Egil Bakkelund, styrkeløfter med VM-tittel og nybakt norgesmester.

Disse ukene har jeg trent varianter av knebøy, benkpress og markløft fem dager i uken og jeg har hatt en veldig fin progresjon fra start og har satt nye personlige rekorder i flere løft.

I knebøy har jeg løftet 102,5 kilo, benkpress 70 kilo (og 77,5 kilo i «gymbenk»).

Jeg har fått nytt program med nye vekter fra uke til uke og det har vært både motiverende og grensesprengende.

Flere ganger har jeg tenkt «skal jeg løfte det!?» når jeg har fått nytt program, og gleden har vært stor når jeg faktisk har klart å fullføre øktene!

I tillegg til å ha blitt sterkere har jeg blitt tryggere på teknikken i løftene. Jeg kommer dypere i knebøy, som har vært noe jeg har slitt med lenge. Benkpressen føles mer stabil og jeg stoler mer på ryggen min i markløft.

Jeg satt meg tidlig et mål om at jeg ville konkurrere i styrkeløft, og nå er jeg påmeldt på et åpent stevne i utstyrsfritt markløft den 11.juni!

Videre har jeg lyst til å prøve meg på åpent stevne i utstyrsfritt styrkeløft og kanskje i regionsmesterskap litt senere i sommer.

https://

https://

https://

Kommentarer

kommentarer