Prøv noe nytt!

thai Hei dere!

Stikker innom med en liten hilsen fra «Smilets land». Bestemte meg for å bruke sommerferien til litt ny treningsinspirasjon og endte opp med å dra på treningsleir til Thailand. Selv om er viktig å vedlikeholde den idretten man driver med – i mitt tilfelle vektløfting – er det også viktig å utfordre kroppen på andre plan, eller rett og slett prøve noe nytt en gang i blant.

Mine dager her nede er tøffe, men jeg syns det er utrolig moro og ikke minst viktig å utfordre seg selv! Selv om det blir lite strandliv, så nyter jeg dagene med 2- 4 økter om dagen av litt forskjellig type trening. Thaiboxing, brazilian jiu jitsu, crosstraining, yoga og selvfølgelig litt hardcore styrketrening 😉 sjekk gjerne ut www.tigermuaythai.com

Får DU trent noe i sommer? Sommeren er typisk en tid hvor daglige rutiner brytes opp slik at man ikke får trent som vanlig. Så hvorfor ikke prøve noe nytt? Sommeren har jo haugevis av sporty aktiviteter å by på! Eksempelvis så er elve- eller havkajakk super overkropp og kjernetrening. Ved klatring og fjellvandring trener du hele kroppen, og tilbringer du mye tid på stranden er strandaktiviteter som sandvolleyball eller svømming supert!

Det vil være synd ikke å klare å vedlikeholde den styrken du har opparbeidet gjennom resten av året. Det kan du gjøre enkelt ved å trene styrketrening 1-2 ganger om uken. Velg 6-8 øvelser om du utfører med 10-12 repetisjoner 1-3 ganger pr øvelse avhengig av hvor god tid du har.

Er du på ferie uten tilgang til treningssenter, kan manualer erstattes av bøtter og flasker fylt med sand. Og treningsstrikker tar liten plass i feriebagasjen. Sjekk ut denne og denne for flere tips til ferietrening.

ine kickboxing

Fortsatt god sommer!

Kommentarer

kommentarer