Oppdatering: Uke 3

Denne uken har generelt vært veldig bra! Jeg kjenner på viktigheten av å ha det bra med seg selv når man går inn i en konkurranseoppkjøring.

Tiden fram til konkurranse kommer til å være variert og det er en fordel når jeg «venter» på å få gå på scenen; det skjer litt forandringer på jobb, jeg skal på flere kurs og så skal jeg på en ukes jobbreise til varmere strøk.

image1-3

Kostholdet
Nå begynner jeg å venne meg til å spise en mindre mengde mat enn det jeg gjorde før jul. Jeg har bra med energi og liker maten jeg spiser. Det hjelper at jeg kan få spise de matvarene jeg vil, så lenge jeg regulerer det totale energiinntaket i løpet av dagen. På den måten slipper jeg cravings, og jeg kommer i form selv om jeg spiser proteinsjokolade, drikker vin, har dressing og sauser på maten osv.

Treningen
Det er helt greit for meg å gi avkall på de tyngste løftene en periode, men jeg belaster både ryggen og beina tungt fortsatt. Pull ups blir lettere, og jeg har ikke gått ned i styrke på knebøy.

Fordi jeg har ganske mye muskelmasse trenger jeg ikke å være «redd» for å ikke ha nok muskler, så jeg legger inn en halvtime med løping her og der bare fordi det er gøy å løpe og ha en god kondisjon.

Jeg legger også inn noen runder på trappemaskin eller ellipsemaskin med lavere intensitet, men det er bare fordi jeg ikke vil gå turer ute i kulda. Jeg går tur hver dag gjennom hele året, så dette er ikke noe jeg gjør bare fordi jeg er på oppkjøring.

Formen

Jeg synes at jeg har vært heldig med formen så langt, det slipper bra på overkroppen og på magen, og formen er akkurat der den skal være. Overkroppen blir litt dominerende, så jeg må fortsette å tone den litt ned mens jeg opprettholder massen på beina.

Posering
Denne uken har jeg øvd på overganger mellom poseringene, og det er her jeg har mest å hente. Det er både slitsomt og vanskelig, men med trening blir alt bedre!

image1-2

Kommentarer

kommentarer