Ny runde med athletic fitness og diett?

Allerede nå er det flere fitnessutøvere som er godt i gang med sin oppkjøring til høstens konkurranser. 

Jeg kan ikke fatte at det har snart gått 3 måneder siden AF-debutkonkurransen i Sandefjord 20.mars 2016 og jeg får en del spørsmål om jeg selv skal stille.

Per dags dato så aner jeg virkelig ikke. En dag så er motivasjonen og lysten på topp, mens neste dag så tenker jeg heller at jeg bør bruke månedene fremover på å spise mer, trene tyngre, bygge opp mer styrke og muskelmasse.

Jeg har gitt meg selv junimåneden for å ta en endelig avgjørelse.

Hvis hodet og kroppen henger med så begynner jeg på konkurransediett 1.juli, men hvis det blir diettstart skal jeg tillate meg noen flere dager med «frimåltider» denne gangen. Rett og slett fordi jeg sist gang gikk ned 11-12 kilo på 3-3,5 måneder, og det er ikke like mange kilo og fettmasse som må av denne gangen. Nåværende kroppsvekt er på 54-55 kilo, cirka 3-4 kilo over konkurransevekten jeg hadde i vår.

Men det er ikke bare dietten som skal gjennomføres i en konkurranseoppkjøring. I athletic fitness er det styrkerunder med chins, romaskin og dips, og man må jo øve på det man vil bli god på.

Det er nok her den største utfordringen ligger for min del.

Jeg trives så godt med å kjenne at jeg blir sterkere for hver uke i øvelser jeg ikke har prioritert på flere måneder, som for eksempel å trene tunge baseøvelser som knebøy, markløft og benkpress. Samtidig er det å sette seg frivillig på romaskinen noe som sitter langt inne og kondisjonsformen er ikke slik den en gang var! Likevel er det så utrolig deilig når det blir gjort!

På en annen side så har jeg erfart at en konkurranseoppkjøring gir meg så utrolig mye mestringsfølelse og treningsglede på helt nye måter jeg aldri før har opplevd. Selv om man har økter og dager som er tyngre enn andre, så er det helt klart verdt det den dagen man står på scenen.

Det var litt om dagens status – så får jeg se hva magefølelsen og hodet sier i slutten av måneden. Det er i alle fall ingen tvil om jeg vil kjenne meg 100 prosent sikker på at jeg faktisk VIL konkurrere til høsten og at motivasjonen er på topp før jeg kaster meg ut på et eventuelt treningsopplegg og diett rettet mot Athletic Fitness-konkurranser.

Dette er ikke noe jeg kan gjøre halveis, da gjør jeg det bare tyngre for meg selv samtidig som jeg ikke får vist frem mitt beste. Jeg gjør det her for meg og min egen del, ingen andre. 

For meg er treningsglede det viktigste og den er i alle fall på plass! 

https://https://

Kommentarer

kommentarer