Når motivasjonen blir borte

Skjermbilde 2013-06-06 kl. 09.55.28

Okei, så har du satt deg et mål om å bli sunnere, sterkere og mer fit. Optimismen og tanken rundt målet gjør at de første dagene går som smurt, og du er strålende fornøyd med din nye tilværelse. Treningen går som en lek og du nyter følelsen av å spise sunt. Som følger av dette kommer resultatene på løpende bånd.

OBS! Denne tilværelsen jeg beskriver ovenfor er bare midlertidig.

 Det vil komme harde dager, og det er dem jeg vil at du skal forberede deg på nå.

For hva gjør man når resultatene stopper opp, hverdagen slår til, og når sofaen frister mer enn trening? Eller når det plutselig ikke er så kjekt å spise sunt lenger. På slike dager kan målet synes å være så uendelig langt borte, og オンライン カジノ fristelsene kan ofte ta overhånd.

Det er da det gjelder å være fokusert, og det er som oftest på disse dagene at det oppstår et skille mellom dem som faktisk når målet sitt, og dem som ikke gjør det. Her kommer noen tips som jeg selv pleier å ta i bruk på tøffe dager. Jeg kan ikke love at de vil bringe motivasjonen din tilbake, men det kan ikke skade å prøve.

♥ Når motivasjonen enda er i behold; skriv ned på et ark hvor viktig det er for deg at du når målet ditt. Se på arket hver gang du er i ferd med å gi opp.

♥ Gå på nettet og finn motivasjonsbilder. Heng dem opp på kjøleskapet som en stadig reminder.

♥ Gå til innkjøp av inspirerende bøker. Jeg kan anbefale ”Bli best med mental trening” av Erik Betrand Larssen, samt Kristine Webers kokebok ”Sunn & sterk med protein; mat for muskler”

♥ Ikke tenk for mye, bare gjør det som skal til.

Hva gjør du når motivasjonen uteblir. Veldig flott om du kan komme med noen tips til meg, og andre, i kommentarfeltet under 🙂

 

 

Kommentarer

kommentarer