Livet etter fitness

Denne oppkjøringen mot konkurranse har vært en veldig god opplevelse for meg, og jeg har mange nye tanker og impulser som jeg kommer til å ta med meg inn i hverdagen etter fitnesskonkurransene er ferdige.

Mange tenker mye på hva de skal spise eller gjøre etter diettperioden, og det har jeg også gjort. Jeg har ikke samlet opp et helt lager av godis som jeg skal hive meg over, men jeg har heller tenkt på hva jeg kan gjøre bedre i hverdagen. Jeg vil spise mer av det som gjør at jeg føler meg bra med meg selv og ha det gøy på trening!

Kostholdet

1) Jeg kommer til å spise mer grønnsaker enn jeg gjorde før jeg startet på diett. Det smaker godt og er bra for kroppen! Det blir mer salater og wok i hverdagskostholdet

2) Mindre karbohydrater. De siste ukene har jeg spist lite karbohydrater, og overraskende nok så fungerer det veldig bra. Når jeg ser tilbake så har jeg nok overdrevet inntaket av karbohydrater tidligere, og jeg har lært at jeg har det bedre med et mer moderat inntak.

3) Jeg har et mål om å spise mat som jeg synes at smaker godt. Å bruke tid på å lage mat etter oppskrifter er ikke helt min greie, men når jeg først gjør det så blir jo maten så mye bedre. Så det blir mer smakfull mat og mindre tørr kylling med ris og pesto.

4) Mindre sukker! Før diettstart spiste jeg smågodt eller noe annet godt en til to dager i uken. Det er for mye, og jeg kjenner godt at det ikke er bra for kroppen min. Nå vil jeg begrense sukkerinntaket til en dag annenhver uke, og heller finne andre alternativer til sukker.

Treningen
1) Jeg vil løpe mer! Nå er det vår, og skogen og stiene roper på meg. Jeg synes det er kjempedeilig å løpe i skogen, og følelsen etter en løpeøkt er vanskelig å slå.

2) Nye gruppetimer. Jeg kommer til å kjøre Yoga for Athletes fast på tirsdager klokken 20 på Sats Storo.

3) Det er umulig å unngå å bli imponert og fasinert av crossfit-atleter, så jeg kommer til å legge inn mer crossfit-inspirert trening og trene på nye skills.

4) Jeg savner tyngre styrketrening. Fordi jeg har mye muskelmasse på overkroppen og armene har jeg ikke benket siden jeg startet dietten, og jeg har ikke orket å trene tung bøy og mark. Så jeg kommer til å legge opp til å øke maksen min i styrkeløftene.

Ny konkurransesesong?
Med en gang jeg gikk av scenen i Oslo Grand Prix med pokalene mine tenkte jeg «jeg vil ha mer!». Det var så utrolig gøy å oppnå noe så stort, så nå er jeg klar for høstsesongen og NM! Fram til oppkjøringen og dietten starter skal jeg trene spesifikt mot styrkeløft og la kroppen forme seg deretter. Jeg skal fokusere på treningsglede og mestring!

https://

Kommentarer

kommentarer