Høsten er også til for å nytes!

mari høsttrening

Hei, dere!

Dagene flyr av gårde synes jeg, skole, jobb og barn – men for meg er det også viktig å få tid til trening. Det jeg har lært meg denne sommeren er å virkelig sette pris på naturen vår som en enkel base for god og rask trening. Og med den høsten vi har nå, er det ingen unnskyldning for å trekke inn riktig enda.

Mine tips til en deilig og effektiv treningsøkt ute:

  • finn deg en fin rute av passende lengde som du kan ta en langkjøringsøkt på (jeg har funnet en runde i skogen på 9 km som virkelig gir fred i sjelen og saft i musklene)
  • finn deg en flat runde på ca 5-6 km og legg inn styrkeøvelser ca pr 800 m – planke, push-ups, crunch, utfall, jumpsquats, burpees…bare å bruke fantasien. Gir en deilig og svett runde med både styrke og intervaller
  • finn deg en god bakke der du kan kjøre bakkeintervaller, bør være på en god lengde så du må holde arbeidstiden på 2-4 minutter, gå eller jogg rolig ned igjen. Legg gjerne inn noen styrkeøvelser mellom hvert drag
  • finn en trapp av god lengde og kjør intervalldrag opp trappene – kan også varieres med å legge inn drag med annenhvert trinn for ekstra spenst trening. Kan også kombineres med styrkeøvelser mellom dragene

Som dere ser er det egentlig bare fantasien som setter stopper for hva man kan gjøre ute i naturen – og det kjennes så godt etterpå!

Høstklem fra Mari

 

 

 

Kommentarer

kommentarer