Hjemmetrening med fullkroppsøkt (se film!)

Nå som det er blitt høst er det mange som kan merke at det er litt tyngre å komme seg til treningssenteret. Det er ikke uvanlig å kjenne at dørstokkmila blir litt lengre etter hvert som det blir mørkere og kaldere ute. 

Da er det viktig å huske på at du kan få til mange effektive og gode økter hjemme hos deg selv, på en lekeplass, i skogen og lignende. Du kommer langt med å trene kroppsvektøvelser og har du behov for tyngre belastning så vær kreativ og bruk det du har tilgjengelig. Man må ikke ha masse fancy treningsutstyr eller en haug med tunge vekter for å kjenne at kroppen jobber eller for å komme i bedre form.

Trenger du ekstra belastning til styrkeøktene har du garantert noe hjemme du kan bruke!

Fyll opp vannflasker eller vanndunker, bruk en tung kjele eller en vaskebøtte du fyller med tunge gjenstander, eller en sekk som du kan fylle opp med diverse. En fordel med å trene med det du har tilgjengelig er at du selv kan finne en belastning som gjør at du må ta i samtidig som det er enkelt å se fremgang.

I denne økten bruker du en sekk eller bag som treningsutstyr og da kan du enkelt fylle på med bøker, vedkubber og lignende. I tillegg til å bruke sekken som ekstra vekt på styrkeøkter kan du også ta den med ut på tur for å gjøre gåturen litt mer krevende.

God trening og lag deg selv en sporty høst!

Fullkroppsøkt med sekk:

Kommentarer

kommentarer