Hjemmetrening: fullkroppsøkt med 6 øvelser

Hjemmetrening er både praktisk og tidseffektivt, og du er ikke avhengig av noe utstyr for å få en god økt.

Her får du tips til 6 øvelser som du kan gjøre hjemme i stua som aktiverer både muskulaturen og som får opp pulsen.

 

 

Se dette innlegget på Instagram

 

Et innlegg delt av Silje Bjørnstad (@silje_bjornstad)

Antall repetisjoner og sett kan du så klart justere selv og det er selvfølgelig mulig å gjøre øvelsene i enklere variant også. For eksempel kan du utføre bulgarske splittbøy uten hopp og ettbens hofteløft kan utføres som to-bens-hofteløft eller som ettbens seteløft nede på gulvet. Dips er enklere med beina plassert i underlaget og jo mer du bøyer knærne og har føttene til deg, desto lettere blir øvelsen. Den øvelsen hvor du står skråstilt og løfter det øvre beinet kan gjøres liggende på siden nede på gulvet og pushups kan utføres med hendene på forhøyning eller på knær. Test deg litt frem og husk at litt alltid er bedre enn ingenting.

For tyngre variant av øvelsene kan du enkelt legge til flere repetisjoner, posisjonere kroppen i en annen vinkel som blir mer utfordrende eller for eksempel utføre øvelsene med ekstra belastning som en vektvest eller lignende.

God trening!

 

Kommentarer

kommentarer