Hjemmetrening: dette trenger du

Som personlig trener får jeg en del spørsmål fra kjente og ukjente om hva slags treningsutstyr man «burde ha» hjemme. Mitt svar er at du faktisk ikke trenger noe utstyr eller stor plass for å få trent. 

Jeg tror det handler mer om motivasjon og å faktisk ha en plan for hva du skal gjøre når det gjelder å få gjennomført hjemmetreningsøkter. Det er helt normalt at treningslysten går opp og ned, og i disse koronatider har jeg full forståelse at mange er lei av å ikke få trent «som vanlig» på et treningssenter. Likevel tror jeg det er viktig å fortsette å tenke positivt og se alle mulighetene man faktisk har når det gjelder fysisk aktivitet i korona-hverdagen. Det er så gøy å se og høre om alle de som har oppdaget gleden med utendørs aktiviteter og hjemmetrening. Dette er både enkelt og tidseffektivt, og hvor digg er det ikke å bare rusle inn i sin egen dusj etter en liten økt i stua eller skitur ute?

Så selv om motivasjonen ikke alltid er på topp og du begynner å bli lei; så bare GJØR DET – for deg selv. Litt er alltid bedre enn ingenting og den følelsen etter en treningsøkt er alltid ubeskrivelig.

 

Se dette innlegget på Instagram

 

Et innlegg delt av Silje Bjørnstad (@silje_bjornstad)

 

Så mitt tips for å få gjennomført nettopp hjemmetreningsøkter er å bestemme seg på forhånd, både når det gjelder tidspunkt du skal trene på og hva slags øvelser, sett og repetisjoner du skal gjennomføre.

Tenk at du nå har muligheten til å bli helt rå på kroppsvektøvelser som for eksempel eksplosive hopp og pushups, og sett pris på at du faktisk har en kropp som er frisk og som kan bevege på seg. Her får du tips til en kroppsvektøkt som krever null utstyr, og som trener både muskulatur og hjertepumpa di.

 

 

Se dette innlegget på Instagram

 

Et innlegg delt av Silje Bjørnstad (@silje_bjornstad)

Kommentarer

kommentarer