Hjemmetrening: de 5 beste øvelsene for rumpe og lår

Det siste året har flere virkelig fått øynene opp for hjemmetrening, og det finnes mange tips til økter og øvelser du kan gjøre hjemme i din egen stue.

På YouTube finner du blant annet treningsvideoer fra det populære treningsmerket Better Bodies – inkludert en økt med den svenske bikinifitness-utøveren Liliana Sakhanova som deler sine topp 5 øvelser for rumpe og lår.

I økten til Liliana utfører du blant annet varianter av knebøy, hipthrust og splittbøy med ulike strikker. Dette er 5 øvelser som til sammen virkelig aktiverer muskulaturen i både bein og sete. Du skal utføre de repetisjonene du rekker på 60 sekunder og 5 sett på hver øvelse med 1-2 minutters pause mellom settene.

Økt for rumpe og lår: 
60 sekunder x 5 sett:
Knebøy
Hoppende knebøy
Hipthrust
Lateral gange (adduktor-øvelse)
Bulgarske splittbøy

Med ulike treningsstrikker er det enkelt å tilpasse motstanden i øvelsene slik det måtte passe deg. Hos Proteinfabrikken finner du både tradisjonelle Minibands 3-packMini Bands i Camo-design, bestselgeren Glute Force 3-pack og lengre treningsstrikker i ulike tykkelser og motstand.

 

Dette er genialt treningsutstyr til hjemmetreningen eller når du skal på ferie. Det tar minimalt med plass og kan brukes til å gjøre øvelser både enklere og tyngre.

 

Kommentarer

kommentarer