Fitness 2016 – runde 2

Denne uken startet jeg oppkjøring mot Norgesmesterskapet i fitness! Det var så gøy å konkurrere i våres at jeg ikke klarer å holde meg unna.

Forrige oppkjøring var jo fokuset på bikinifitness. Grunnen til at jeg ville teste bikini var fordi jeg syntes at bikinijentene begynte å bli veldig store, og bodyfitnessjentene enda større. Men selv om jeg kom meg ned i samme vekt som de andre bikinijentene i min klasse så passet tydeligvis ikke min kroppsfasong inn i bikinifitness.

Så jeg gjorde en helomvending etter Sandefjord Open og hoppet på Athletic Fitness der jeg tok med meg to førsteplasser og en overallseier fra Kaliber Open og Oslo Grand Prix.

a

Nå har jeg mye lenger tid til å trene meg opp, både i muskelmasse og styrke til neste runde.

Jeg har trent styrkeløft siden april, og skal konkurrere i Regionsmesterskapet i styrkeløft i slutten av august. Fokuset må derfor være på prestasjon og helse gjennom hele oppkjøringen, og det passer veldig bra for meg og mine verdier.

Som vanlig er jeg min egen coach når det kommer til diett og fitness, og så får jeg hjelp til styrkeløftoppkjøringen. Jeg lærte masse nyttig under forrige oppkjøring og denne runden skal dietten være kortere, med mer mat og høyere intensitet i treningen.

Jeg tror at NM kommer til å bli tøft med mange sterke og flotte konkurrenter.

Målet mitt er å være bedre enn jeg var i våres, og en pallplass hadde vært veldig stas!

DSC_0157

Kommentarer

kommentarer