En vektløfter i hinderløypa

ine

Jeg har tidligere snakket om det å prøve noe nytt, og det er jo rett og slett det min sommer har gått ut på! Nå har jeg også gått helt uten for min komfortsone og meldt meg på Warrior Dash som er et hinderløypeløp som jeg skal gjøre sammen med 3 andre spreke jenter, her i blant motivasjonsspreder Mari Weider! Tror du jeg får prestasjonsangst? Ja, det gjør jeg virkelig, MEN noen ganger handler det om å presse seg til å gjøre ting som er uten for komfortsonen – det er der man lærer nye sider å kjenne. I Warrior Dash skal jeg bruke styrken min for alt den er verdt, og så får kondisjonen klare seg som den er. Jeg har likevel lagt opp treningen litt annerledes de siste ukene før løpet, så når jeg ikke trener tung vektløfting, blir det mye høyintensitet/intervall trening.

For eksempel:

10 – 1 (altså 10,9,8 osv)
Pullsups + push ups
10-1
Burpees + en mage øvelse

Dette utføres på raskets mulig tid.

Tabata: 20 sekunder aktiv med 10 sekunder pause x 8 pr. runde. 1 min pause mellom rundene med øvelser som:

  • Burpes
  • Jump squat
  • V-ups
  • Pushups
  • Thruster
  • Kettlebells swing

 Skal du være med på den nye trenden og løpe i sommer/høst?

Kommentarer

kommentarer