Derfor bør du loggføre treningen

WEB_Image Treningsdagbok for Menn Proteinfabrikken747289319

Det er flere fordeler ved å ha en treningsdagbok.

Hva står på treningsplanen i dag? Du vet ikke? Du bare gjør litt som du føler for? Det er selvfølgelig helt greit, men jakter du etter spesifikke mål eller er interessert i fremgang så er det lurt å ha en viss oversikt over hva man gjør.

Da kan en treningsdagbok være løsningen. Ikke bare får du loggført treningen, men du kan planlegge treningen din, evaluere de ulike øktene og ikke minst notere deg hva slags del- og hovedmål du har til enhver tid.

Med en plan for den kommende treningsuka er det også mindre sjanse for at du dropper de planlagte øktene.

I tillegg så kan du notere ned antall kilo og centimeter du måler på ulike steder av kroppen som du synes er interessant å følge med på.

En treningsdagbok vil rett og slett hjelpe deg til at du får full kontroll over treningen!

Med en skikkelig loggføringen av treningen kan du enkelt holde oversikt på fremgang og utvikling. Skriv ned hvor fort du ror eller løper og hvilke øvelser du trener sammen med antall sett, repetisjon og kilo på stanga.

Ikke bare vil dette være nyttig informasjon for å se progresjon, men det vil også være motiverende å se din egen utvikling. Og hvis resultatene uteblir kan du gå tilbake å se hva som eventuelt gikk galt, eller hva du kunne gjort bedre eller annerledes.

Så kort oppsummert så vil en slik bok gi deg både muligheten til å planlegge, evaluere øktene, se progresjon og fremgang, og ikke minst gi deg motivasjon!

 WEB_Image 570506193 WEB_Image -1128844098

 

Kommentarer

kommentarer