Belinda (31) og Tonje (23) debuterer i Bikini Fitness

Flere fitnessutøvere er godt i gang med oppkjøringen til høstens konkurranser. 

Tonje Krystad (23) og Belinda Lødøen (31 år) er to av dem som skal stå på scenen i oktober. Begge jentene er debutanter og stiller for Atlas Fitnessteam.

– Får en helt annen treningsglede
Tonje Krystad er 23 år og jobber til vanlig som ferskvaresjef for dagligvarekjeden Meny. Hun ønsker å stille i fitness for å utfordre seg selv.

– Jeg har alltid ville stilt, men aldri helt turt. Til slutt hoppet jeg bare i det! forklarer 23-åringen.

Tonje påpeker at hun allerede nå har lært mye om seg selv og at hun er blitt mer selvsikker.

– Du får en helt annen motivasjon og treningsglede.

Nå for tiden følger Tonje en diett med fire måltider der inntak av kalorier og fett er høyest om morgenen, mens karbohydratene spiser hun på kvelden. Typiske matvarer hun spiser er bær, nøtter, egg, frukt, kesam, laks, kylling og alt av grønnsaker.

Viktig å spise nok

– Jeg er så heldig at jeg ikke opplever noen sultfølelse, i alle fall ikke ennå. Jeg har kanskje vært litt fysen i ny og ne, men etter et par glass vann har det gått fort over, sier Tonje.

– Utfordringene mine angående mat har egentlig vært under offseason-perioden, og da å spise nok mat. Jeg er veldig takknemlig for den veiledningen jeg har fått fra min coach Espen B. Andersson som har forklart meg at jeg ikke trenger å være «redd for å spise mye mat».

Nå i on-season-perioden er det derimot en annen utfordring som har dukket opp for 23-åringen.

– Poseringer! Poseringene skal sitte og smilet skal være på!

Følg Tonje på Instagram her: @tonje.fk
(Privat konto)

10419601_10153925357181352_7355094864448724295_n

13442227_10154097156681352_6466235048429736387_n

 

Blir mye havregrøt
Belinda jobber til vanlig som tannlegeassistent og har trent styrketrening i cirka 10 år. Nå for tiden har hun et variert treningsprogram som hun trives veldig godt med.

– Favorittøvelser for bein er rumenske markløft, sumo markløft og leg curls. Så har jeg et hat-elsk-forhol til nordic hamstring, ler hun.

Når det gjelder favorittøvelser for overkropp er det sidehev, skulderpress stående og sittende roing, biceps curl samt pushdowns som gjelder.

Belinda har foreløpig ikke startet på konkurransediett, men hun har kjørt flere uker med matplan.

– Jeg er veldig spent på hvilken diett jeg får og jeg håper den er litt fleksibel, sier 31-åringen.

Typiske matvarer det går mye av er mager kesam, havregryn, bær, kjøtt og grønnsaker.

– Jeg elsker havregrøt! Ellers så er jeg glad i biff og grønnsaker.

Må tåle negative kommentarer
Debutanten sier man virkelig må brenne for styrketrening og like å lage mat hvis man leker med tanken på å stille i fitness.

Belinda mener også det er smart å ha en god treningsbakgrunn.

– Man bør ha trent styrketrening noen år. Det blir nok lettere underveis når man har litt erfaringer.

I tillegg synes 31-åringen at det er viktig å understreke at det alltid vil være noen som skal komme med negative kommentarer.

– Dette må man tåle. Tar man seg veldig nær av slike ting så bør man kanskje ikke stille. Det er ikke alle som er like positive, dessverre. Men er du glad i styrketrening, muskler og en utfordring så go for it! sier Belinda.

Følg Belinda på Instagram her: @BeellaBella
https://   https://

 

 

Kommentarer

kommentarer