Avsluttet fitness-sesongen med nok en 3.plass

Da var vårens fitness-sesong over for min del, og for en debut og reise det har vært!

I helgen var det Oslo Grand Prix og mitt mål var å levere en enda bedre styrkerunde enn jeg gjorde i Sandefjord samt å komme til finale (topp 6). Og til slutt endte jeg opp på en 3.plass! To 3.plasser i min debutsesong som athletic fitness-utøver er jeg virkelig bare så sinnsykt fornøyd med!

Hele veien har jeg visst og vært tydelig på at det er styrken som er min største fordel da jeg hverken er den mest muskuløse eller definerte AF-utøveren. I Sandefjord Open tok jeg 18 pullups, rodde 411 meter og tok 16 dips, og totalt vant jeg styrkerunden her. I Oslo Grand Prix tok jeg 20 pullups (nestbest), rodde 418 meter (best), og tok 16 dips (3. eller 4.best), og som nevnt så var målet å slå styrkeresultatene i Sandefjord Open – noe jeg gjorde og som igjen var med på å ta meg til finalerunden.

I tillegg er jeg faktisk ganske så fornøyd med poseringene mine, det er heller ikke «barebare» å stå der oppe på scena og få poseringene til å sitte, men jeg gjorde mitt beste og følte jeg hadde noenlunde kontroll. Og når jeg ser på bildene fra scena så tenker jeg at det kunne virkelig vært MYE verre. Samtidig så kan det alltids bli bedre, så poseringer er nok noe man aldri kan få øvd nok på.

iphone_242331_1460267495162-242331-10-1460267495165

iphone_242331_1460267315214-242331-10-1460267315216

Nå som konkurransene er over og sesongen er slutt for denne gang, sitter jeg med en del blandede følelser.

I løpet av konkurranseoppkjøringen har jeg fått så mange erfaringer, opplevd en helt ny mestringsfølelse gang på gang, samt fått en helt ny forståelse for hvor viktig og gøy trening, samt det å sette seg mål og nå dem, er for meg.  På den ene siden så vil jeg liksom ikke at det skal ta slutt med treningsprogrammet og diett jeg har kjørt frem mot konkurranse fordi jeg har vært på en slags boble der jeg bare har gjort det jeg skal uten å tenke noe mer over det, og jeg storkoste meg sånn i konkurransene og på scena. Det har liksom vært så praktisk å ikke overanalysere alt man spiser og trener, bare fordi man vet at «det er dette man skal» og da har ting gått på autopilot. Men på en annen side så vet jeg at kroppen skriker etter mer mat og jeg vet jeg må bygge meg opp igjen med enda mer muskelmasse og styrke for å gjøre det enda bedre i senere af-konkurranser. Og ja, det er jo også deilig og for eksempel kunne bli med ut å spise igjen, ikke ha med matbokser uansett hvor man går og ikke minst så vil det forhåpentligvis bli ekstra gøy på trening fremover når man kjenner at kroppen har energioverskudd samtidig som at styrken skal økes.

Så planen fremover er enkelt og greit å begynne på et nytt treningsprogram, sette seg nye mål, bli sterkere og få mer muskelmasse, og sakte, men sikkert øke matinntaket med enda mer næringsrik og digg mat.

I løpet av disse diettmånedene har jeg har blitt enda flinkere til å spise mer grønnsaker. Jeg har blitt flinkere og mer inspirert til å eksperimentere med ulike retter og oppskrifter av næringsrike råvarer som smaker godt uten at det trenger å inneholde flere kilo med sukker, fett og kalorier. Jeg har blitt veldig glad i intervaller, både på romaskin og på tredemølla. Jeg vet det er en klisjé, men nå har jeg virkelig erfart og lært at kroppen kan pushes så utrolig mye lenger enn det man først tror. Jeg har aldri vært sterkere mentalt enn det jeg er nå.

Jeg vet i alle fall at jeg vil konkurrere igjen og at jeg da vil ha konkurranseoppkjøring på sommeren slik at jeg stiller i løpet av høsten. Men om det blir høsten 2016 eller 2017 gjenstår å se.

Uansett, nå skal det spises, bygges og styrkes! 

https://

  https://

https://https://

Kommentarer

kommentarer