Slik får du mer glød i huden

I vinterhalvåret er det mange som opplever at huden blir litt gusten og grå, men heldigvis finnes det enkle grep du kan gjøre for å få en freshere vinterhud med mer glød. 

Det er blant annet viktig å opprettholde fuktighetsbalansen i huden. Gi huden din næring ved å drikke nok vann og smør deg inn med fuktighetskrem for å unngå tørr hud. I tillegg til å bruke en god fuktighetskrem kan også en dusjolje bidra til en mykere og freshere hud. Mange liker å bruke selvbruning for å få litt mer farge på kroppen, men er du tørr i huden kan dette gjøre at brunfargen falmer raskere og i verste fall begynner du å flasse.

Nøkkelen til brunere og sunnere hud ligger i kroppens naturlige fremstilling av melanin som er avhengig av kobber. Med Super Tan tilfører du kroppen det den trenger av kobber og antioksidanter for å forbedre bruningseffekten når du soler deg i tillegg til at du beskytter huden mot de frie radikalene fra sollys og annen UV-stråling.

En skikkelig skrubb gjør også godt for kroppen, både før og etter soling. Det er med på å fjerne døde hudceller slik at huden din får en fin glød. En kroppspeeling én gang i uka kan bidra til at du får både en lekrere og mer langvarig brunfarge. Sjekk ut Shadow Tans Body Polish hos Proteinfabrikken – denne mykgjør huden før selvbruning.

Videre er et sunt og næringsrikt kosthold med på å gi deg en sunn og fin hud. Velg fargerike matvarer som bidrar med på vitaminer, mineraler og antioksidanter.

Frukt og grønt er en god kilde til både vitamin C og antioksidanter som ser ut til å bekjempe oksidativt stress og for tidlig aldring av huden. Vitamin A og betakaroten får du fra for eksempel gulrot, søtpotet og papaya som vil sørge for at huden din får en fin og frisk glød. Vitamin E kalles gjerne foryngelsesvitaminet fordi det bidrar til å holde huden ung ved å beskytte hudcellene mot en for tidlig død. Avokado, nøtter og grove kornprodukter er eksempler på gode kilder til vitamin E. Nøtter og fisk er en fin kilde til sunne fettsyrer som tilfører huden fuktighet fra innsiden. Sink og selen er også med på å gi deg en fin hud. Matvarer som bidrar med sink er blant annet kjøtt, sjømat og melkeprodukter. Selen får du fra for eksempel kornprodukter, kjøtt, fisk og skalldyr. Er du i tvil om at du får i deg alle viktige vitaminer og mineraler så kan et multivitamin-tilskudd være smart.

Med 100 % Vitamins & Minerals er du sikret anbefalt døgndose av en rekke vitaminer og mineraler.

Kommentarer

kommentarer