5 trening- og helseapper du bør sjekke ut

I dag finnes det mange ulike treningsapper på markedet og disse kan være en god motivasjon i treningen din. Det finnes egne apper for loggføring av treningsøkter og du finner apper for mange ulike treningsformer.

Her får du tips til 5 ulike treningsapper som kan være gode verktøy i treningshverdagen: 

Gym Buddy
Denne appen fungerer som din egen digitale treningsdagbok. Her loggfører du antall sett og repetisjoner, samt antall kilo du løfter. Slik har du alltid oversikt over tidligere økter i tillegg til at du kan sette realistiske treningsmål. Gym Buddy er en brukervennlig og fin app når du vil loggføre treningen din digitalt.

7 minute workout
Få tips til effektive 7-minutters-økter som du kan trene hvor som helst, når som helst. Appen forteller deg hva du skal gjøre og viser deg også illustrasjoner av de ulike øvelsene. Genialt når du har lite tid eller bare ønsker en enkel og kjapp hjemmetreningsøkt!

Skadefri
Skadefri er utviklet av Senter for idrettsskadeforskning ved Norges idrettshøgskole (NIH). Appen forteller deg hvordan du skal trene riktig og hvordan du kan unngå skader. Inne på appen kan du velge idretten du driver med eller du kan velge en kroppsdel du enten er plaget med eller vil forebygge skader i. Utfører du øvelsene på Skadefri-appen regelmessig, kan du halvere skaderisikoen!

Runtastic Pushups
Dette er en motiverende og morsom app som hjelper deg med pushups-treningen. Her får du et treningsprogram som teller antall pushups du utfører ved å legge telefonen på gulvet som du berører med nesetippen for hver repetisjon.

Heia Meg
Denne appen er utviklet av Helsedirektoratet og er et enkelt verktøy for deg som ønsker å starte en livsstilsendring. Her får du daglige heiarop med smarte tips til hvordan gjøre endringer lettere. Heia Meg lar deg velge hva du vil ta tak i – og minner deg hver dag på hva du har startet på.

Kommentarer

kommentarer