3 øvelser med strikk

Disse øvelsene vil du merke brenner godt i rumpemusklene!

shutterstock_269205539

Det er flere fordeler med å ha et par treningsstrikker i bagen. Strikker passer perfekt for oppvarmings- og styrkeøvelser i forbindelse med annen trening eller som hovedaktivitet. I tillegg tar det så godt som null plass og er enkelt å ha med seg når du skal ut å reise, eller hvis du ønsker en kjapp treningsøkt hjemme i stua. Med treningsstrikker kan man enkelt også øke eller senke motstanden i ulike øvelser slik at du kan tilpasse øvelsen til ditt nivå.

Her får du tips til tre øvelser med strikk: 

Knebøy
Plasser strikken under knærne og utfør knebøy-repetisjoner. Strikken hjelper deg til å fokusere på å presse knærne ut i det du utfører bevegelsen, og øvelsen kan utføres både med og uten vektstang på ryggen.

Kick backs
Stå på alle fire og plasser strikken under foten og enten under hendene eller rett under det ene kneet. Kjenn at du strammer kjernemusklene og spark beinet med strikken bakover og litt opp. Senk rolig ned igjen og gjenta.

Hipthrust med strikk
Plasser nakke og skuldrene oppå en benk eller lignende samtidig som du plasserer føttene dine foran deg. Beina i startposisjonen skal ha 80-90 graders vinkel. Plasser en strikk rett under knærne dine og legg deg litt bakover samtidig som du presser hofta opp mot taket. Hold noen sekunder på toppen, kjenn at du virkelig strammer musklene i rumpa, før du senker deg ned igjen og gjenta antall ønskede repetisjoner.

WEB_Image Kjøp treningsstrikk fra SKLZ hos Protein-335144978

 

Kommentarer

kommentarer