3 kalorivennlige alternativer til sukker

De siste årene har det blitt mer og mer vanlig å bruke søtningsmidler i matlagingen, både i industrien og hjemme på vårt eget kjøkken.

1) Sukrin
Sukrin er et godt alternativ når du vil redusere sukkerforbruket ditt og samtidig vil unngå kunstige søtningsstoffer. Med sukrin får du en ren og naturlig søtsmak. Sukrin er 100 prosent naturlig og finnes blant annet i frukt. I tillegg har det lik konsistens og gir samme knasende følelse i tennene på samme måte som tradisjonelt sukker. Sukrin inneholder ingen karbohydrater som tas opp av kroppen og skader ikke tennene – perfekt for deg som ønsker å redusere på kalorier og holde et stabilt blodsukker!

Det finnes flere ulike varianter av Sukrin. Les mer om de forskjellige her:

Sukrin – et sunt og naturlig alternativ til sukker


Sukrin Gold – et sunt og naturlig alternativ til brunt sukker

Sukrinmelis – Et sunt og naturlig alterantiv til sukkermelis, perfekt til kaketoppinger og desserter

Sukrin + Stevia – dobbelt så søtt som vanlig sukker

2) Sukrilett sukkererstatning

Sukrilett sukkererstatning kan erstatte sukker til alle formål og er spesielt velegnet til baking. Med Sukrilett sukkererstatning kan du enkelt redusere sukker- og kaloriinntaket. Sukrilett sukkererstatning inneholder 0 g netto karbohydrater og 0 kalorier! Du kan bruke Sukrilett til både koking og baking da det tåler oppvarming. Når du bruker Sukrilett i gjærbakst, vil du oppleve at deigen ikke hever på samme måte som med sukker. Deigen trenger lengre hevetid, da gjærcellene må bryte ned stivelsen i melet til sukkerarter før gjæringen kan sette fart. Du kan sette fart på dette ved å tilsette en spiseskje sukker eller honning for å gi næring til gjæren. Mye av hevingen vil faktisk skje etter at du har satt bakverket i ovnen. Husk å benytte vanlig gjær, ikke den varianten som er for søte deiger.

3) Steviosa
Med Steviosa kan du behold den søte smaken uten å ha dårlig samvittighet! Steviosa inneholder ingen kalorier, gir lavere blodsukkerøkning enn vanlig sukker, og er ikke skadelig for tennene. Du får Steviosa i både flytende form, tabletter og pulver. Steviosa kan benyttes i både kalde og varme retter og drikker der du ønsker å redusere sukkermengden, men ikke søtheten. Steviosa er velegnet til søtning av kaffe, te, smoothies og bakverk. Husk å følge doseringsangivelsen for å få best mulig resultat.

Les mer om Steviosa-produkter her: 

Steviosa pulverform

Steviosa flytende form

Steviosa Stevia Tabletter

 

Kommentarer

kommentarer