3 enkle mellommåltider som metter

Mellommåltider er smart for å opprettholde et stabilt energinivå og for å unngå for store blodsukkersvingninger mellom hovedmåltidene.

I en hektisk hverdag er det ikke alltid lett å planlegge matinntaket, her får du derfor tips til 3 enkle mellommåltider som går kjapt, er enkelt, sunt og digg!

Påleggspakke og frukt
Prøv kombinasjonen av «salt og søtt» med proteinrikt, magert kjøttpålegg og 1-2 valgfri frukt. Denne komboen passer perfekt når du er på farten og trenger et kjapt mellommåltid eller bare har lyst på noe sunn snacks. Dette er et mellommåltid som gir deg en god metthetsfølelse uten å føles «tungt» ut i magen.

Cottage cheese-miks
Bland sammen 1/2 boks cottage cheese sammen med litt usaltede nøtter, bær eller oppskjært frukt. Sunt, friskt og næringsrikt! Cottage cheese bidrar med blant annet protein, B-vitaminer og kalsium, mens bær bidrar både fiber og antioksidanter. Prøv også gjerne Callowfit Sauce med jordbærsmak for å gi mellommåltidet litt mer luksusfølelse uten at du trenger å bekymre deg for unødvendige ekstrakalorier eller tilsatt sukker.

 

Proteinbar + grønnsak
Hos Proteinfabrikken finner du et stort utvalg av ulike proteinbarer med forskjellige egenskaper. Her kan du velge varianter i ulike størrelser i tillegg til at flere barer er for eksempel sukkerfrie og glutenfrie. Uansett hva som er din favoritt så er en proteinbar et næringsrikt og smart mellommåltid for aktive mennesker på farten. Dette er påfyll som passer perfekt enten du er på jobb, sitter i bilen eller trenger noe kjapt og enkelt i forbindelse med en treningsøkt. Få gjerne inn en grønnsak eller to også, for eksempel et par gulrøtter, noen biter kålrot eller knask på en paprika!

LES OGSÅ: 3 proteinbar-favoritter fra Proteinfabrikken

Kommentarer

kommentarer