150 kilo i markløft

Denne høsten har jeg hatt mye å gjøre og det har vært lange dager i sykehuspraksis i åtte uker. Fordi jeg ikke har hatt tid og overskudd til lange, tunge økter så har jeg heller trent kortere økter med færre øvelser, sett og repetisjoner.

Det jeg derimot har prioritert er markløft. Dette er en øvelse som det ofte holder å trene tungt en dag i uken for å få god fremgang. Jeg har lagt markløftøktene til lørdager eller søndager fordi jeg da har hatt fri fra praksis, og ofte har mer overskudd.

Jeg har vært konsekvent med å trene støtteøvelser og rehabøvelser for både korsrygg og lyske fordi jeg har hatt smerter og skader der i mange år. Lysken har til tider vært så ille at jeg har hatt opphold fra sumo-markløft i perioder på flere måneder og opp til ett år. Kroppen har holdt seg godt denne perioden, og jeg tror mye av grunnen til det er at det totale treningsvolumet har vært mindre enn i perioder da jeg har slitt med skader eller smerter.

Venninnen min Silje motiverte meg til å satse på markløft da jeg så at hun begynte en oppkjøring mot ny pers, og hadde det ikke vært for henne så hadde jeg faktisk ikke nådd målet mitt.

For jeg klarte det. Jeg løftet 150 kg i markløft og det er en skikkelig milepæl for min del. Videre er fokuset å bli bedre i knebøy, og målet mitt er å løfte 110 kg.

150 kg ??? #PBday #sweet150

A post shared by Susanne Soydan ???? (@susannesoydan) on

 

Kommentarer

kommentarer