Utendørs sirkeløkt på vinterstid – uten utstyr!

Å trene ute på vinterstid kan være utfordrende for mange. Lavere temperaturer og mørkere dager kan bidra til at det er mer fristende å holde seg innendørs. Men det er ikke mye som skal til for å ta en kjapp og effektiv treningsøkt. Og både kropp og sinn setter pris på frisk vinterluft og røde kinn!

I tillegg kan det være mer inspirerende å bruke vintersnø og glatte ispartier som en del av treningsøkten. Å bevege seg i snøen kan gjøre «lette» øvelser tyngre og isete områder kan brukes til for eksempel å utføre «mountain climber» eller en crunchvariant lignende man kan utføre i redcord ved å trekke beina mot deg der du bruker isen i stedet for å ha beina i en redcord/slynge.

Her er forslag til 3 ulike sirkeløkter for utendørs trening som garantert vil gjøre deg varm! Du trenger ikke noe utstyr for å utføre øvelsene.

SIRKELØKT 1
A) Hoppende knebøy (gjør øvelsen tyngre ved å utføre den i snøen)
B) Klatreplanke
C) Ettbeins strake markløft (Utfør på ujevnt underlang med snø for større utfordring for balansen)

SIRKELØKT 2
A) Burpees
B) Mountain climber
C) Gående utfall (gjør øvelsen tyngre ved å utføre den i snøen)

SIRKELØKT 3
A) Hoppende utfall
B) Pushups
C) Skøytehopp (gjør øvelsen tyngre ved å utføre den i snøen)
D) Crunch

Utfør alle øvelsene etter hverandre med intervaller på for eksempel 30-45 sekunders jobb og 15 sekunders pause. Da gjør du så mange repetisjoner som du kan på tiden du jobber. I løpet av en runde er du innom alle øvelsene før du tar en lengre pause på 1-2 minutter. Kjør så mange runder du selv ønsker – eller utfør AMRAP (As Many Rounds As Possible) på en bestemt tid.

Kommentarer

kommentarer