Strongmanknut regulerer kroppsvekten med opp til 10 kg fra on-season og off-season

2014-11-15 16.35.49

Jeg ønsker å legge på meg mest mulig muskelmasse på kortest mulig tid og da må man tørre å legge på seg litt ektra i perioder. Dette har jeg gjort i flere år og det har gitt meg raskere resultat enn om jeg skulle gått sakte og jevnt opp i vekt. Jeg har gått opp 50 kg på 5 år og har gått opp 20kg- 25kg ren muskelmasse.  Om jeg hadde gått opp 20kg på 5 år så hadde jeg aldri klart å lagt på meg 20kg ren muskelmasse. Jeg hadde nok satt igjen med 10 – 12kg muskelmasse på samme tid. Denne måten å regulere vekten på krever litt ekstra disiplin.

Hvordan: Jeg går ned alt fra 3-8 kg når konkurransen er over. Dette gjør jeg for å kvitt med med dø-massen, dvs: vann og fett. Det blir som å gå to skritt frem og ett tilbake!

Når jeg vet at om to mnd er det konkurranse dabegynner jeg sakte å legge på meg vekt. Jeg begynner å spise litt mere tilbehør som ris og pasta. Jeg bytter ut proteinshaken med gainer av typen Mutant Mass.  Jeg bytter ut proteinsjokoladen med en som er flest kcal i, Big 100 er den med mest energi i så den fungerer best i oppkjøringe
n. Så med alle disse tiltakene får jeg fort 1500kcal i meg ekstra i løpet av en dag. Ikke nok med det så går jeg på creatine Monohydrat for å binde vann slik at jeg får skikkelig trykk mot stevne. Jeg kan pi løpet av 2 mnd gjerne ha gått opp 10kg. Mest idéelt er ca 7 kg opp Før konk. Etter konkurranse når det er 3-5 mnd pause velger jeg å gå ned ca 60% av det jeg gikk opp. Dvs om jeg gikk opp 10kg så kvitter jeg meg med 4 kg dø-masse. Da mister jeg veldig lite muskelmasse og beholder mesteparten av styrken om jeg bruker nok tid på å gå ned i vekt. Man bør ikke gå ned mere enn 1 kg i uken.

For deg som ikke konkurrerer kan også gjøre det samme for optimal muskelvekst.

Skriv i kommentarfeltet hva du mener om denne måten?

Kommentarer

kommentarer