Strongmanknut: Mine 3 viktigste kosttilskudd

NO-Xplode 2.0

Hva skal du velge?

Når du trener bør du bruke kosttilskudd for optimalt resultat! Uansett hvor dedikert og flink du er med kostholdet, så er det alltid en fordel å bruke proteinpulver, vitamin, mineral og omega 3 tilskudd.

Jeg vil gjerne dele de 3 viktigste kostilskuddene i min treningshverdag. Et godt sammensatt kosthold, med tilhørende kosttilskudd, kan raskt gjøre dype hugg i budsjettet, derfor er det viktig å prioritere hva som er viktigst. Det er ikke sikkert alle er enig med meg, men dette er min anbefaling:

1. Proteinpulver– 100% whey sjokolade smak eller banan smak.

Skjermbilde 2014-03-09 kl. 17.53.42

2. Mineraltilskudd/ ZMA– Ironcore Nutrition

ZMA

3. Pre Workout- No-Xplode 2.0 vannmelon eller fruitpunch

Skjermbilde 2014-03-09 kl. 17.53.16

Grunnen til at jeg har valgt de tre foran alt annet er flere ting. Jeg kan begynne med å si at det er utrolig vanskelig å få i seg nok protein, spesielt i ukedagene, hvor man er på jobb i 8 timer og så på trening i 2-3 timer. Da passer det veldig godt med 1 shake på jobb og en rett etter trening. Jeg drikker 3 shaker om dagen. Den siste tar jeg før jeg legger meg, slik at kroppen min får det den trenger når jeg sover.

Restitusjon er koden til godt resultat, og da er protein hovednæringen til at musklene skal bygge seg større og sterkere.

Kroppen trenger en god del mineraler som magnesium og zink. ZMA er en sammensetning av mineraler, hovedsakelig magnesium som gir deg bedre nattesøvn, øker ditt testosteron og gir en god muskelvekst. Du merker stor forskjell, du sover som en stein og drømmer de mest utrolige ting!

Når man har vært på jobb, stått tidlig opp og egentlig bare vil rett hjem å sove, da er det veldig greit med en oppkvikker. Pre Workout er min lille hjelper når jeg er trøtt og sliten. Jeg drikker den 30 min før trening og da er det plutselig ny energi i kroppen min. Jeg har prøvd mye forskjellig gjennom årene og har konkludert med at NO-Xplode 2.0 er den beste! Den klarer å få meg i fyr og flamme, og rekordløftene mine blir eksplosiv og lekende lette til tiders!

Når det er sagt så var dette mine 3 viktigste tilskudd, men jeg bruker også en del andre ting. Jeg satser strongman og da må jeg ha det beste. Jeg bruker følgenede: Proteinpulver 100% whey, MutantMass, ZMA ironcore, Udo’s choise Omega 3,6 og 9, Daily vitamins, Pre Workout NO-Xplode 2.0, Testobooster Testopro, Langvarige protein Casein, Kreatin, aminosyrer BCAA+, proteinbars Big 100.

I kommentarfeltet hadde det vært fint om du hadde delt din erfaring med proteinpulver, pre-workout og spesielt ZMA. Jeg er sikker på at det er mangen av dere som har drømt mye rart dere også 😉

Kommentarer

kommentarer