Statusoppdatering: – Jeg føler meg bra

Nå er det en stund siden jeg har skrevet om min egen trening her på Bedre Trent. Dere som følger meg på Instagram har sikket fått med seg at jeg valgte å avslutte oppkjøringen min mot NM i fitness for en måned siden.

Siden da har jeg trent litt på CrossFit Asker. Det har vært hyggelig å trene sammen med andre, og å få testet kondisjon, arbeidskapasitet og utholdenhet. Det har vært godt å trene bare for treningsgleden sin skyld, og slippe å ha fokus på å bli større og sterkere. Trening for helse er det som ligger til grunn for hvorfor jeg trener. I noen perioder er det morsomt å ha mål om å bli sterkere eller å forme kroppen, men så er det fint å kjenne på at det også er helt greit å trene bare for helsen sin skyld i andre perioder.

Nå har jeg hatt en ukes ferie på Kreta, og da jeg kom hjem ble jeg syk. Jeg har vært litt ute av rutiner, både når det gjelder kosthold og trening. Til gjengjeld har jeg brukt tid på andre ting som har trengt prioritering. Det er ikke krise for meg å ta det med ro noen uker, og det gjør at jeg får økt motivasjon til å begynne å trene igjen.

Planen fremover er å trene mer basistrening, og ikke like mye bodybuilding som tidligere i sommer. Jeg vil lære meg å mestre flere momenter med egen kroppsvekt, og jeg vil utnytte resten av sommer- og høstmånedene til å trene mer utendørs.

Så nå går jeg inn i en periode der det kommer til å se ut som at jeg trener alt på en gang. Da ender jeg kanskje ikke opp med noen spektakulære resultater verken i styrkeløft, vektløfting, egen kroppsvekttrening, muskelvekst eller kondisjonstrening. Men det gjør ingenting, for treningen har fortsatt en god effekt på helsen min.

Jeg føler meg bra og har det gøy.

 

Planen var å pensjonere meg fra fitness etter høstsesongen. For halvannen uke siden bestemte jeg meg for å droppe årets konkurranser fordi jeg rett og slett ikke har noen motivasjon til å ha fokus på fitness lengre. Diett, og å komme i form, er ikke noe problem, men etter et par måneder på matplan (med mye mat) og en god treningsperiode føler jeg ikke for å pushe det videre. Jeg synes kroppen min er både fin og funksjonell som den er nå 💁🏻Det kommer den ikke lenger til å være hvis jeg deffer meg ned i sceneform (ned 5-6 kg til), i alle fall ikke i mine øyne. Nå trener jeg mindre "bodybuilding" og litt mer variert trening som inkluderer både kondisjon, styrkeløft og CrossFit 🏃🏻‍♀️🏋🏻‍♀️🐳🐾 #coachsoydan #shapeupnorge #squats #pullups #crossfit #incharge #fitness #naprapat #personligtrener #kostholdsveileder #renutøver

A post shared by Susanne Soydan 🇳🇴🇹🇷 (@susannesoydan) on

Kommentarer

kommentarer