Sporty gavetips til den som har alt

For en person som trener er det flere fordeler å ha en treningsdagbok.

Dette er også en super gave å gi til både nybegynnere og de mer erfarne innen treningsverden!

Ikke bare får man loggført treningen, men du kan planlegge treningen din, evaluere de ulike øktene og ikke minst notere deg hva slags del- og hovedmål du har til enhver tid. I tillegg kan det bidra med ny motivasjon og det er enklere å følge med på framgang og progresjon.

Har personen en treningsdagbok fra før av, så vil den mest sannsynlig på et tidspunkt bli full av notater og dermed trenger man en ny bok å skrive treningsnotatene sine i. 

Det finnes en egen treningsdagbok for damer og en egen treningsdagbok for menn. 

Med en plan for den kommende treningsuka er det også mindre sjanse for at du dropper de planlagte øktene.

I tillegg så kan du notere ned antall kilo og centimeter du måler på ulike steder av kroppen som du synes er interessant å følge med på.

web_image-657413592

En treningsdagbok vil rett og slett hjelpe deg til at du får full kontroll over treningen!

Med en skikkelig loggføringen av treningen kan du enkelt holde oversikt på framgang og utvikling. Her kan du skrive ned øvelser du trener, antall sett, repetisjoner, kilo og varigheten på pauser.

Ikke bare vil dette være nyttig informasjon for å se progresjon, men det vil også være motiverende å se din egen utvikling. Og hvis resultatene uteblir kan du gå tilbake å se hva som eventuelt gikk galt, eller hva du kunne gjort bedre eller annerledes.

 Nå er det på tide å sette fokus på framgang!

Woman lifting weights and working on her chest at the gym

Kommentarer

kommentarer