Rumpetrening-burnout fra «The Glute Guy»

Bret Contreras er et populært navn for mange i treningsbransjen og han er også godt kjent som «The Glute Guy».

På sosiale medier deler han tips og øvelser for hvordan du kan bygge en sterk og formfull rumpe. Her er en variant som du garantert vil sette i gang rumpepump-følelsen. Legg den inn som en oppvarmingsøvelse eller finisher på en økt hvor du trener bein og rumpe.

Du skal kjøre 15, 14, 13, 12 etc repetisjoner av en kombo bestående av to øvelser helt til du er nede på 1 repetisjon.

Sett et miniband rundt knærne og start med 15 glute bridge hvor du hele tiden presser knærne ut til siden, før du senker hofta di ned på bakken og fortsetter rett på med 15 kneabduksjoner. Gjenta så med 14, 13, 12 etc reps hvor du har minimal pause imellom settene og repetisjonene.

Se film her:

 

This is the most brutal and loved/hated glute burnout we give to our clients at @theglutelab. It’s a knee-banded glute bridge/supine hip abduction ladder that has you performing: 15 bridges 15 abductions 14 bridges 14 abductions 13 bridges 13 abductions 12 bridges 12 abductions Then 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, and 1. My Glute Lab trainers @arbryce And @alex.sterner thought this up and it’s amazing. I have my Strong by Bret members starting at 12 on down this month and they’re saying it’s horrendous, so you can imagine how hard 15 is – you’re doing 240 total reps. Our most advanced clients can do them all in a row, but most mortals must rest several times in order to finish. Proceed at your own peril. Thanks to @jamiederevere for demo’ing, she’s using @the_hip_thruster loop which is perfect for this burnout. Please let me know what you think! And yes these build the glutes – that’s the point of doing them. #glutelab #gluteguy

A post shared by Bret "Glute Guy" Contreras PhD (@bretcontreras1) on

Kommentarer

kommentarer