Plankekjøring

Da er det på tide med en oppdatering angående oppkjøring mot NM i athletic fitness 2016.

Nå har jeg vært på diett og oppkjøring i snart tre uker. Det har gått veldig lett foreløpig. Jeg spiser godt med mat og har gått ned litt mer enn to kilogram, og planen er at jeg skal gå ned ytterligere fire kilogram til NM i oktober.

Jeg har først og fremst trent styrkeløft fordi jeg skal konkurrere i Regionsmesterskapet i Oslo siste helgen i august.

Alle vektene på treningsplanen har blitt løftet, og jeg har satt en ny personlig rekord i styrkeløftbenkpress med to repetisjoner på 65 kilogram. Det blir litt athletic fitness trening innimellom også, og jeg har tatt ny personlig rekord i alle momenter: 23 pull ups, 430 meter roing på 90 sekunder og 20 dips. Dette er ikke fortløpende som det utføres på konkurransen, men hver for seg. Målet mitt er å opprettholde disse tallene, og forhåpentligvis klare å utføre dette i konkurransen.

Det har vært veldig bra for meg å ha en styrkeløftkonkurranse midt i oppkjøringen.

Det tvinger meg til å løfte tunge vekter som opprettholder muskelmassen og til å spise nok mat som underbygger tung trening. Dessuten blir hele perioden mer dynamisk når jeg har andre målsetninger underveis.

Jeg er forberedt på at det ikke kan gå like lett hele veien, men jeg håper at dette blir en god og meningsfull oppkjøring så langt det lar seg gjøre!

http://

http://

http://


http://

Kommentarer

kommentarer