Personlig trener – «på ordentlig»

Etter et halvt år med PT-studier fikk jeg bekreftelse i juli måned at jeg hadde bestått både praktisk og teoretisk eksamen. Med andre ord; nå er jeg sertifisert personlig trener.

Jeg har jo i flere år jobbet med veiledning innen trening og kosthold, og jeg har lenge tenkt på å ta PT-studier. Så da er det så utrolig digg at det nå er i boks. Etter å ha jobbet mest som frilans-PT og frilans-ernæringsrådgiver, samt konsentrert meg om online coaching de siste årene, så har jeg blitt ansatt som PT på et treningssenter. Stedet er Sterk Helse & Trening i Oslo og jeg er allerede godt i gang med PT-timer og veiledninger.

Å jobbe enda mer direkte med mennesker er jo noe jeg har savnet når jeg har arbeidet med online coaching, så jeg stortrives med å være «mer utpå gulvet».

Selv om jeg nå fremover kommer til å konsentrere meg mest om PT-jobben på Sterk så vil jeg fortsatt jobbe med online coaching og ikke minst skrive artikler som frilansjournalist. Det å skrive og skape innhold er noe jeg virkelig brenner for, så jeg fortsetter fortsatt som treningsekspert i VG Vektklubb og ShapeUp-journalist.

I tillegg har jo jeg og kollega Susanne Soydan skrevet en bok om styrketrening og kosthold som skal i trykken denne høsten, slik at det antakeligvis blir nok arbeidsoppgaver på den fronten også – men det er jo bare gøy, gøy, gøy!!! Vi gleder oss sånn til å vise frem det endelige resultatet i januar.

På treningsfronten er det ellers ikke noe nytt. Dette rusler og går på autopilot, men hovedsakelig fortsetter jeg slik som jeg har trent de siste måndene; to-splitt (underkropp/overkropp) 5-6 dager i uken med styrketrening og jeg forsøker også å få til 1 intervalløkt i uken. Ikke noe hokuspokus, ikke noe bestemt program – jeg lar øvelser, repetisjoner og sett styres av dagsform og hvor mye tid jeg har til hver økt.

Nå i juli hadde jeg så godt som 2 ukers pause fra styrketrening på grunn av sommerferie hvor toppturer stod på agendaen (noe som i seg selv i høyeste grad kan kategoriseres som både kondisjon- og styrkeøkt), så hovedfokuset nå er å komme tilbake til de vektene jeg trente på før ferien.

Selv om de første øktene etter ferien var helt grusomt tunge og seige, så skal det faktisk ikke så mye til før kroppen og styrken er tilbake der den en gang var.

Husk det når de re nå finner tilbake igjen til gode treningsrutiner etter ferien: Nei, du har ikke mistet alle «gains» og muskulatur selv om du har hatt en periode med litt mindre eller annerledes trening. De første øktene er «verst», så senk kravene til deg selv,  push igjennom – visualiser og gjennomfør.

Nyt treningsgleden og mestringsfølelsen – ønsker alle en sporty og sterk august!

Ny dag og ny tur i vakre Lofoten 💙🇳🇴 #sorrynotsorry #lofoten #feriespam #norway #liveterbestute #kabelvåg

A post shared by Silje Bjørnstad (@silje_bjornstad) on

Kommentarer

kommentarer