Offeseason med vektnedgang

Da var offseason her og som jeg nevnte i et tidligere innlegg skulle jeg trene litt annerledes rett etter Norges sterkeste mann.

Nå er jeg godt i gang med kondisjonstrening og vektnedgang. Det er fire uker siden sesongens siste konkurranse i Norges sterkeste mann og jeg har allerede gått ned 5 kilo. Fra å veie 123 kilo er jeg nå nede i 118 kilo.

Hvordan har jeg gått ned?
Jeg har spist akkurat det samme når det kommer til måltidene. Det har kun vært litt på snop og så har jeg løpt en del på mølle. De dagene jeg ikke løper så spinner jeg på spinningsykkel. Jeg trener også styrke som vanlig. Litt lettere belastning for å bli kvitt skadene som henger igjen fra sesongen.

Challenge til meg selv
Jeg har allerede bestemt meg for å sette en grei tid på 3 kilometer løping. Jeg har klart tiden 11.05 da jeg var 78 kilo. Så har jeg løpt den samme distansen nå, 45 kilo tyngre, og tiden ble 19.39. Så løp jeg en gang til på 17.34. Målet er så nærme 15 minutter som mulig. Jeg skal kun holde på med denne intense løpingen ut november.

Jeg vil tippe at vekten min ender på 115 kilo. Fra desember av skal jeg sakte opp i vekt da treningen blir tyngre, i håp om å få en boost. Det hadde vært fett med 310 kg i markløft i offseason!

Kommentarer

kommentarer