Nedtelling til oppkjøring

Førstkommende lørdag løfter jeg på mitt aller første styrkeløftstevne, nemlig regionsmesterskapet i styrkeløft i Bjølsenhallen i Oslo.

Frem til nå har jeg trent styrkeløft, og det har blitt lite tid for spesifikk trening mot athletic fitness. Selv om jeg gleder meg til å løfte på stevnet gleder jeg meg også til perioden som kommer etterpå, seks uker med roing, pull ups, dips, bodybuilding og løping.

Jeg har vært på diett en liten stund, selv om det egentlig ikke føles sånn.

Kanskje fordi jeg har hatt flere avbrudd på grunn av reise og forkjølelse. Kanskje føles der sånn fordi måltidene mine er store og næringsrike, og jeg spiser mat som smaker godt. Fra jeg begynte så smått i juli har jeg gått ned tre-fire kilogram. Denne perioden har uten tvil være den beste opplevelsen jeg har av trening og diett med målsetning om å redusere kroppsfett.

Jeg har et avslappet forhold til kroppen min, og til mat og trening. Jeg har også allerede bevist hva jeg er god for, og har ikke et like stort «press» på meg for å prestere.

Dette blir en kul oppkjøring! Jeg går inn med en positiv innstilling der jeg ser på trening og diett som noe som skal fremme prestasjon fremfor å bryte meg ned.

Det går an å komme i form uten å sulte seg, og det går an å bli sterkere på diett!

http://

Kommentarer

kommentarer