Mine 5 go-to-måltider

Dere som har fulgt meg en stund vet at jeg har en relativt hektisk hverdag med skole, jobb og trening. Derfor har jeg fått gode rutiner på matlaging så jeg kan sikre at jeg får i meg godt med energi og næringsrik mat.

Jeg har gjerne lengre perioder der jeg spiser mye av det samme, både fordi jeg lager mye mat på en gang og fordi det er lett å gjøre det samme når jeg er inne i en rutine. Her er fem av matrettene jeg spiser ofte akkurat nå!

Karbonadedeig og grønnsaker
Jeg steker karbonadedeig i god olivenolje sammen med hakket løk og rød og grønn paprika. Til dette har jeg gjerne couscous, enda mer grønnsaker og en god klatt yoghurt naturell.

Laks og ris
Denne kombinasjonen blir jeg aldri lei av! Jeg steker laksefilet i ovn med masse sitronpepper eller fiskekrydder på. Til fisken har jeg ris og wokgrønnsaker med mango.

Brødskive med egg
De siste årene har jeg ikke spist så mye brød, men nå spiser jeg brød så og si hver dag. Da er favoritten brød med smør og egg, og eventuelt noen skiver ost også. Som tilbehør har jeg grønnsaker som er enkle å spise, som cherrytomater og sukkererter.

Biff og finsalat
Jeg har vært heldig og fått servert masse godt grillet kjøtt i det siste. Til dette har jeg gjerne det jeg kaller for «finsalat», som er en salat med masse ekstra godt oppi. Favorittkombinasjonen er cherrytomat, gul paprika, bladsalat, eple, avokado og fetaost i olje. Som tilbehør har jeg gjerne bakt potet.

Kornblanding
I det siste har jeg fått sansen for kornblanding med nøtter og biola eller melk. Til dette har jeg en proteinshake for å få i meg litt ekstra protein til måltidet, og favoritten er MOCCA-sjokoladeprotein.