Markløft-program fra Strongmanknut

Her gir jeg deg et 7-ukers program med mengde, formtopping og motivasjon.

Dette markløftprogrammet har jeg laget selv og er veldig enkelt. Programmet er over syv uker hvor du gjør en makstest i den siste og syvende uken. Dette er noe jeg testet ut litt selv og det er sikkert ikke det beste for alle, men det er veldig bra for de som trenger resultater fort. Det skjer mye endringer i antall kilo, repetisjoner og sett hver uke, så man går ikke lei. Om man kun bruker dette programmet hele året er det ikke optimalt, men jeg anbefaler å bruke det i 14 uker.

Dette er en kombinasjon av mengdeprogram og peakprogram.

De fire første ukene er det mengdetrening. Her skal det gjøres en del løft for å sikre økt muskelmasse. De tre siste ukene handler mer om å få i gang nervesystemet, slik at du blir sterk nok til å klare ny personlig rekord siste uken.

Uke 1: 7×7 58-60%
Uke 2: 6×6 63-66%
Uke 3: 5×5 70-72%
Uke 4:4×4 77-80%

Uke 5:3×3 85-87%
Uke 6: 2×2 90-94%
Uke 7: 1×1 101-105%

Lykke til!

 
FOTO: @mandlerproductions

Kommentarer

kommentarer