Magetrening i slynge

Magetrening er populært, men det er ikke det eneste som skal til for å få markerte magemuskler.

LES MER HER: 5 gode øvelser for kjernemuskulaturen 

Mange benytter seg av slyngetrening for å trene magemusklene, og her er noen tunge varianter som du kan prøve deg på!

1) Crunch

Legg føttene i slyngen og støtt deg på hendene eller albuene så du står i plankeposisjon. Trekk knærne mot brystet samtidig som du spenner magemusklene som når du gjør en sit-up. Strekk ut beina, og skyv deg enda lenger bak ved å bruke hender eller albuer. Trekk deg fram igjen før du gjør en ny crunch. Hvis momentet med å skyve deg bakover blir for tungt, så kan du holde deg til å gjøre bare crunch en periode til du blir sterkere.

image2

image1 (2)

2) Sideplanke

Ligg på siden med albuen (eller hånda) og hofta i gulvet og føttene oppå hverandre i slyngen. Skyv hofta opp og ned i et kontrollert tempo.

image3

3) Sideplanke med benløft

Start i en vanlig sideplanke på albue eller hånd med løftet hofte. Løft så det øvre beinet opp og ned.

image4

4) Supermann

Stå på knærne eller tærne og hold fast i håndtakene. Med en helt rett kropp sliper du deg framover med armene foran deg. Snu bevegelsen der du har kontroll, og uten at korsryggen svikter.

Tips! Jo lenger ned du har slyngen, jo tyngre blir øvelsen!

image5

Du kan fordele øvelsene utover uken, eller trene flere i samme økt. Fordi dette er ganske tunge øvelser så passer det med 10 repetisjoner i 3 sett.

Kommentarer

kommentarer