– Kroppen har stabilisert seg godt

Det har vært litt stille fra meg siden jeg konkurrerte i wellness i mars. Jeg har trengt å fokusere på andre ting og få litt avstand fra sosiale medier.

Selv om jeg har sagt det før også, så er jeg helt sikker på at vårens konkurranse var min siste i fitness. Oppkjøringen var slitsom fordi jeg opplevde at kroppen ikke responderte som forventet på treningen og kostholdet, og det ga ingen god mestringsfølelse. Men som jeg har sagt før også, så angrer jeg ikke på at jeg konkurrerte, for det var en god erfaring!

Det har vært en spennende vår for meg etter konkurransen.

Jeg har begynt i ny jobb på psykiatrisk akuttmottak på et psykiatrisk sykehus, og der trives jeg kjempegodt. Nå er jeg snart ferdig med andre året på sykepleien og gleder meg til sommerferien. Jeg har vært forkjølet i et par uker, men nå er jeg endelig frisk igjen og har startet på et nytt treningsprogram. Jeg har ingen konkrete mål med det annet enn å opprettholde styrken og trene det jeg synes er gøy. Hvis jeg kjenner at jeg får mer energi og overskudd i løpet av sommeren kan det hende at jeg setter meg et styrkemål i en utvalgt øvelse. Akkurat nå har jeg fire styrkeøkter i uken på treningsstudio, og så legger jeg til litt løping og trening i Tufteparken eller i hagen i tillegg.

Kroppen har stabilisert seg godt på trivselsvekten min, det jeg liker å kalle for sweet spot. Jeg spiser mye mat, føler meg bra og er ganske sterk i øvelser med både ytre motstand og egen kroppsvekt.

Kveldsbad ⛰☀️🌲 #happyplace

A post shared by Susanne Soydan 🧘🏻‍♀️ (@susannesoydan) on

Kostholdet mitt består av det jeg kaller for helt vanlig mat. Et eksempel på en dagsmeny kan være havregrynpannekaker med banan og blåbær til frokost, knekkebrød med makrell i tomat til lunsj, laks med ris, creme fraiche og grønnsaker til middag og cottage cheese med frukt, bær og nøtter til kvelds, og en proteinshake og frukt i løpet av dagen. Jeg har ekstra fokus på å drikke mye vann og å spise mye grønnsaker fordi det er noe jeg kan glemme noen ganger.

Søvnen har vært veldig god de siste ukene fordi jeg har gardiner som gjør at det er helt mørkt på soverommet, så da våkner jeg ikke når solen står opp. Dessuten er jeg mye utendørs i dagslys, og da gir jeg kroppen en mulighet til å få en fin døgnrytme.

Det er ikke noe fokus på Beach 2018-kroppen, men å ha en sterk, frisk, uthvilt og glad kropp!

Consistency is key 🌸🗝💎 #eattrainlove

A post shared by Susanne Soydan 🧘🏻‍♀️ (@susannesoydan) on

Nydelig start på dagen på hjemmegymmet ☀️ #summeriscoming

A post shared by Susanne Soydan 🧘🏻‍♀️ (@susannesoydan) on

Kommentarer

kommentarer