Koronavirus og trening

Torsdag 12.mars besluttet norske helsemyndigheter forbud og stenging av blant annet alle treningssentre i Norge for å forhindre smitte av korona. 

Selv om du ikke har tilgang til å trene på studio de neste ukene er det uansett viktig å huske på at trening og fysisk aktivitet er noe av de beste tiltakene vi kan gjøre for å styrke immunforsvaret vårt.

Nå som treningssentre er midlertidig stengt så se etter andre muligheter og alternativer for å få til en god økt.
Noen har kanskje tilgang til et hjemmegym, treningsrom på jobb, treningsapparater i en garasje eller lignende, men du kan fint få til mye uten å være avhengig av masse treningsutstyr som frivekter og treningsmaskiner.

LES: Nyhet: treningsstrikker fra Norgesbeast

Hjemmetrening og utendørs trening med kroppsvektøvelser eller ulike typer strikker og minibands er supre alternativer. Treningsstrikker finner du hos Proteinfabrikken.

LES OGSÅ: Endelig er de her: minibands fra Better Bodies

Du kan lage dine egne treningsvekter ved å bruke en sekk fylt opp med bøker eller fylle tomme flasker med vann. Med andre ord finnes det mange muligheter. De siste årene har det også dukket opp flere og flere utendørs treningsparker som er åpent 24/7 og som er helt gratis å benytte seg av.

Forslag til øvelser du kan gjøre utenfor treningsstudio:
Knebøy- og utfallvarianter, med og uten hopp
Pushups, smale, brede, håndstående
Rygghev
Dips
Pullups/chins/kroppshev
Hopp
Jumping jacks
Plankevarianter
Crunchvarianter
Mountain climber
Balanseøvelser
Ettbens benhev
Inch worm
Hipthrust/seteløft
Burpees

Les mer om hvordan forebygge smitte på Helsenorge.no.

 

Kommentarer

kommentarer