Kom i gang etter sommeren

Det er mange som har lengre perioder med fri fra jobb og skole enn vanlig om sommeren, og da er det heller ikke uvanlig at både hverdag og trening- og kostholdrutiner ser annerledes ut.

Her har du fem tips til hvordan du kan komme inn i gode rutiner igjen:

1) Tilpass kostholdet ditt hverdagen din. Hvis du jobber eller går på skole kan du ha som mål å ha med deg en sunn matpakke hver dag, i stedet for å impulshandle mat på butikken eller i kantinen. Ha også som mål om å spise sunne middager i ukedagene, og så kan du heller slippe opp litt og ha «ferie» igjen i helgene.

2) Utnytt dagslyset! Det er fortsatt lyst både tidlig på morgenen og sent på kvelden, og dette er perfekt hvis du vil legge inn litt mer hverdagsaktivitet. Du kan for eksempel gå en tur etter middag eller trene før skole eller jobb.

3) Hvis det er lettere å trene i forbindelse med det du gjør på hverdagene enn i helgene, så kan du ta med deg treningsbagen på skole eller jobb.

4) Planlegg uken som kommer ved å skrive inn i kalenderen når du vil trene, gå turer, handle og lage mat. På den måten flyter du lettere gjennom uken enn om du ikke har en plan.

5) Hvis du ikke har hatt noe struktur i treningen din i sommer så kan det være lurt å følge et treningsprogram. Legg gjerne flere av øktene utendørs mens det fortsatt er sommer!

Kommentarer

kommentarer