Jeg er i gang folkens, er dere?

Mari

Vi er allerede halvveis i januarmåned, og jeg håper dere sammen med meg er på god vei til å komme tilbake til gode vaner! Jeg har hatt en herlig jul, spist masse god mat og kost meg med det jeg vil, jeg har sovet mye og slappet godt av – men nå kjenner jeg at det er deilig å komme tilbake i hverdagsrutiner med jobb, trening og gode spiserutiner.

Det som er så herlig, er å se hvor fort kroppen responderer når man har et godt grunnlag i bunn. Jeg sier ikke at man kan fråtse som man vil, men man kan jammen meg kose seg ganske godt. Og enda er det lenge til vi skal ha sommerkroppen klar og finne frem tynnere klær.

Men har du noen planer for 2014? Noen mål å jobbe mot?
Jeg er på god vei til å trene mot mine – for min del blir det foruten de 3 hinderløpene Vikingrace, X-run og Spartanrace (i London), mest sannsynlig deltagelse i Holmenkollstafetten med jobben min – og så må jeg rett og slett se hva mer jeg rekker og har råd til.

Treningen min pr i dag består av løpeøkter 1-3 ganger i uken, kommer til å bli prioritert mer og mer jo nærmere våren vi kommer. Jeg trener styrke med fokus på store baseøvelser og kroppsvektøvelser 3 ganger i uken. Og nå når snøen endelig er på plass, så håper jeg det minst blir en langtur i uka ute i naturen igjen. Det er fantastisk mye god trening både for styrke, kondisjon og psyken å være ute på en 2-3 mils tur i vinternorge!

Jeg kommer nok fortsatt ikke til å blir størst eller sterkest i 2014, jeg kommer ikke til å løpe lengst eller fortest – men det er i hvert fall ingen som skal ta ifra meg innsatsen og treningsgleden min – den er 100%!

KlemMari

http://ultrababe.blogg.no/

Kommentarer

kommentarer