Inspo til treningsøkt? Test ut «7th Heaven»

Nylig utførte jeg en styrkeøkt som jeg kalte «7th Heaven» med 7 øvelser, 7 reps på hver øvelse og 7 runder totalt.

Dette ble en styrkesirkel alt annet enn «himmelsk» for min del, men det ble en skikkelig effektiv fullkroppsøkt og veldig digg når det var gjort! Ikke minst er det så deilig å bare sette opp antall øvelser, antall repetisjoner og antall sett, og deretter «bare gjøre, ikke tenk». Du vet hva du skal gjennomføre, og da er det bare å sette i gang.

Økta så slik ut:
A1) Frontbøy
A2) Chins
A3) Vendinger
A4) Pushups
A5) Renegade row (7+7)
A6) Markløft (trapbar på meg)
A7) Burpees

Jobb med en belastning hvor du kjenner du må ta i og blir sliten, samt opprettholder god teknikk, og du kan holde ut i 7 runder totalt. 2-3 minutters pause mellom hver runde.

Du gjør altså 7 repetisjoner før du går rett over på ny øvelse, fortsett til alle øvelsene er gjennomført før du tar en pause på 2-3 minutter. Dette er 1 runde. Gjenta til du har utført 7 runder totalt. Økta kjennes godt i skrotten dagen(e) etter.

Kommentarer

kommentarer