Fullkroppsøkt med strikk

Trening med strikk er et perfekt alternativ i ferier og når du ikke har noe gym i nærheten.

Strikker tar minimalt med plass i feriebagen og kan brukes hvor som helst, når som helst. I tillegg er det en billig treningsutstyr-investering.

Her får du tips til en fullkroppsøkt hvor du utfører 2-5 runder med 1-2 minutters pause mellom hvert supersett:

A1) 10+10 sidesteg (sete)
A2) 10+10 enarms skulderpress (skulder og triceps)
B1) 15 stående roing nøytralt grep (rygg)
B2) 15 facepulls (øvre del av rygg og bakside skulder)
C1) 15 pull through (bein og sete)
C2) 15+15 utfall bakover (bein og sete)
C3) 20+20 sidespark (sete)
D1) 15 nedtrekk bredt grep (rygg og armer)
D2) 15 nedtrekk smalt grep (rygg og armer)
E1) 15 flyes (bryst, fremside skulder)
E2) 30+30 sekunder pallofpress (kjerne)

Det som står i parantes er muskelgruppene som du hovedsakelig trener i de ulike øvelsene.

Dette er jo bare et lite utvalg av mange øvelser man kan gjøre – husk at det er lov å være kreativ! God trenings!