Effektiv kettlebelløkt på kun 25 min

Sammen med Susanne Soydan trente jeg en skikkelig digg kettlebelløkt denne uken som jeg kan anbefale andre å prøve ut.

Vi trente med AMRAP-prinsippet som står for As Many Rounds As Possible. Dette betyr at man skal gjøre så mange runder på en viss tid.

Vi trente følgende økt:

Oppvarming – to runder
A1) Inch worm
A2) Lengdehopp
(Vi trente ute i hagen og brukte dermed «hagelengden» til å bestemme antall reps og hopp)
+ en gjennomgang av øvelsene vi skulle trene i AMRAP-runden

Hoveddel – AMRAP 20 minutter
A Gående utfall med kettlebell i hver hånd (10 – 12 skritt på hvert bein)
B 20 kettlebell swings
C 15 thrusters
D 12 high pull på hver arm
E 10 reps på hver arm – renegade row

Vi hadde to 12-kilos kettlbells og en 18-kilos kule. Jeg og Susanne gjorde det slik at vi kjørte annenhver gang på hver øvelse. Det vil si at når Susanne trente kettlebell swings, så hvilte jeg før jeg begynte med thrusters og så videre. Vi rakk å kjøre igjennom tre runder og fikk både puls og svettetryne av denne kjappe og effektive quick fix-runden.

Test den da vel!

 

 

Kommentarer

kommentarer