Den beste utgaven av deg selv

Det er ikke uvanlig å høre at fitnessatleter har som mål om å bli den beste utgaven av seg selv. Det er sikkert mange andre, som ikke konkurrerer i fitness, som også har dette som mål. Nå tar jeg utgangspunkt i atleter fordi det er utsagn som dette fra slike personer som jeg har lyst til å kommentere denne gangen.

Jeg vil sette fokus på betydningen av det å bli den beste utgaven av seg selv. For en person som er på oppkjøring mot en fitnesskonkurranse så er jeg ganske sikker på at de fleste egentlig mener at de vil bli den beste utgaven av seg selv i form av å bygge en fysikk som passer inn i den fitnessgrenen som de ønsker å konkurrere i, og gjerne se forbedringer på fysikken fra tidligere konkurranser. Og dette er en realistisk målsetning.

Det kan derimot bli feil hvis de formidler det på en sånn måte at det blir misforstått for noe annet enn det det egentlig betyr.

Flere atleter er store forbilder og har mange følgere. Hvis en person du følger er på oppkjøring, og sier at han eller hun vil bli den beste utgaven av seg selv, så betyr det ikke at du ikke er bra hvis du ikke gjør dobbel cardio i tillegg til styrketrening hver dag. Det er viktig å skille på hva som er å bli den beste fitnessatleten man kan bli, og å faktisk bli den beste utgaven av seg selv som person.

Jeg vil si at jeg er en bedre utgave av meg selv i dag, enn for ett år siden da jeg var nedkjørt i sceneform.

Siden da har jeg lest mange tusen sider med både faglitteratur og skjønnlitteratur, og jeg har lært mye nytt både innen fagene mine, men også om meg selv andre personer. Jeg har jobbet med å hjelpe enda flere mennesker. I dag føler jeg at jeg er mer nærværende for venner og familie, og jeg har mer overskudd til å bidra og gi av meg selv.  Den fysiske utgaven av meg er også bedre fordi jeg er sterkere i mange øvelser, og jeg spiser næringsrik mat som holder meg i energibalanse.

Jeg håper at du kan finne verdi i sidene ved deg som ikke utelukkende handler om hvordan du ser ut. Det er ikke en lav fettprosent eller tre treningsøkter om dagen som definerer hvem du er som person, eller hva du er verdt.

Bøy, benk, mark, pull ups og mage ✅ #formekroppen

A post shared by Susanne Soydan 🇳🇴🇹🇷 (@susannesoydan) on

145 kg og tangering av pers 💫 #isimagen

A post shared by Susanne Soydan 🇳🇴🇹🇷 (@susannesoydan) on

Blir SÅ glad av å trene med @silje_bjornstad ☀️ #everydayisarmday

A post shared by Susanne Soydan 🇳🇴🇹🇷 (@susannesoydan) on

Kommentarer

kommentarer