Bruk naturen som treningsstudio i sommer

shutterstock_160420412

Koster så lite og gir deg så mye

Joda, det er flere fordeler ved å trene utendørs som du ikke får ved å trene inne på et overfylt og trangt studio. For eksempel så får du frisk luft og det å være ute i naturen er helt gratis. En annen fordel ved å trene ute er påfyll av viktige D-vitaminer fra solen. Du har heller ingen åpningstider eller andre medlemmer du må forholde deg til.

Mange muligheter

En annen positiv ting er at det finnes utallige valgmuligheter når det kommer til å velge hva slags aktivitet og treningsform som frister mest. For noen er det kanskje ekstremsportvarianter som fjellklatring og terrengsykling som lokker, mens andre liker best å gå på tur i fjellet eller ta en joggerunde i skogen. Andre gode aktiviter som er perfekt til å gjøre utendørs er selvfølgelig de klassiske bakkeintervallene og motbakkeløp. Det er også populært å bruke trapper og benker til å gjøre utfall og dips. Trenger du ekstra vekter er det bare å finne noen steiner, treklosser eller litt større vedkubber.

shutterstock_159895886

Med kroppen som motstand

En annen treningsvariant som man stadig ser mer av utendørs er kroppsvekttrening. Trening med egen kroppsvekt er egentlig en treningsform som er flere tusen år gammel, men som har blitt mer og mer populært de siste årene. Her trener man med kroppen som vekt og motstand og dette innebærer for eksempel øvelser som push-ups, håndstående, dips og back lever. Med andre ord, her er det mange muligheter til å både teste og å forbedre styrken! Lek deg i ulike stativ og busker med for eksempel pullups og hengende beinhev, eller øv deg på «human flag». Planken og Burpees er eksempler på gode treningsøvelser du kan gjøre hvor som helst, når som helst.

Kommentarer

kommentarer