5 gode grunner til å bruke kosttilskudd

kosttilskudd

I en stresset og travel hverdag må vi alle foreta smarte valg. Proteinfabrikken er ledende leverandør, og gir deg her fem gode grunner for å bruke kost- og protein-tilskudd som ett lettvint, sunt og effektivt supplement til ditt daglige kosthold.

pf logo

1. Kosttilskudd gir et solid fundament

En kropp i vekst – enten vi snakker muskelvolum, styrke eller utholdenhet trenger å få tilført – byggesteiner som for eksempel mineraler, fettsyrer, vitaminer og næringsstoffer – om den skal holde seg friske og la deg yte på topp. Å bruke ulike kosttilskudd som supplement for å sikre at du får i deg riktig og nok næring gir deg trygghet for at kroppen får det den trenger. Hver dag.

2. Unngå skadelige næringstoffer og kjemikalier

Vet du hva maten du spiser faktisk består av? Hver dag får vi i oss alt for mye kjemikalier, uheldige fettsyrer og «døde» næringstoffer fra en matindustri som ikke alltid har ditt næringsinntak og sunnhet som rettesnor for matproduksjonen. For å få ned produksjonskostnadene og øke marginene tilsettes det faktisk ofte en rekke ingredienser kroppen absolutt IKKE trenger. Ved å spise mat laget fra bunnen – og bruke kosttilskudd fra Proteinfabrikken – har du på en helt annen måte kontroll på hva du faktisk får i deg.

3. Gir ekstremt mye næringsstoff per kalori

Trening fører til nedbrytning av muskelvev. For å bygge det opp igjen trenger kroppen protein. Forenklet sett brytes protein ned til aminosyrer som igjen reparerer og bygger opp wheymuskelvevet. Får du ikke i deg nok protein brytes kroppen bare ned. Hvis du på den andre siden øker proteininntaket vil du øke proteinsyntesen og proteinnedbrytningen slik at du stadig repaerer og bygger opp nye muskelceller. Et godt proteintilskudd er ekstremt næringstett og tilfører kroppen store mengder protein i forhold til energiinnholdet. Gjennom daglig, regelmessig inntak av et proteintilskudd – i tillegg til et variert og regelmessig kosthold – vil du raskt merke at kroppen henter seg raskere inn og du du får bedre effektav treningen. Spiser du for eksempel kornblandinger til frokost, som hovedsakelig består av karbohydrater – kan du med fordel å tilføre en porsjon Whey Tech. Med dette enkle grepet har du gitt måltidet ditt en bedre balanse mellom karbohydrater og protein. Dette proteinpulveret kommer med både jordbær, vanilje, bringebær, banan, mint- sjokolade og skogsbær.

4. Fyll opp de livsviktige energilagrene

I alle dine milliarder av celler foregår det til enhver tid et fyrverkeri av kjemiske prosesser. Det smeller i stivelsesbindinger, mineraler bryter opp fettkjeder og aminosyrer smelter sammen og forvandles til livsviktige proteiner. Til sammen gjør disse prosessene at du lever. Mangler du en – eller flere – av ingrediensen blir dette fyrverkeriet raskt til en flau kinaputt. Ved å spise godt sammensatte kosttilskudd sikrer du at lagrene alltid er fulle og kroppen har krutt på lager. Prøv for eksempel Cell Max Pro. Dette er en restitusjons- og cell maxkreatintran-sportdrikk som fyller opp kroppens energilagre etter fysisk aktivitet. Produktet er et resultat av moderne ernæringsteknologi og er fullpakket med komplekse insulinfrigjørende karbohydrater, PH Bufred kreatin, L-Glutamin og lettopptakelig proteinpeptider, noe som blant annet resulterer i en fullstendig metning av kreatin- og aminosyrelagrene i muskelcellene.

5. Proteintilskudd er enkelt, trygt og billig

Det finnes mange gode kilder til protein. La oss for eksempel nevne: kylling, svinekjøtt, tunfisk, laks, egg, melk, sei, torsk, okse, cottage cheese, bønner, nøtter og frø. Nå inneholder riktignok ikke alle disse proteiner som gir en komplett aminosyreprofil, men hvis du kombinerer dem vil de dekke behovet ditt. Det er imidlertid både tidkrevende og kostbart å dekke proteinbehovet ditt med flere «middager» hver dag . Mange velger derfor å tilføre kroppen en del av den daglige proteindosen gjennom et balansert kosttilskudd. Prøv det, du kommer garantert ikke til å angre.

Her finner du det riktige proteintilskuddet for deg.

God trening!

Kommentarer

kommentarer