30 minutter EMOM-økt

Test ut EMOM og få en økt hvor både kondisjon og muskulatur virkelig får kjørt seg. EMOM-begrepet er kjent fra CrossFit og står for Every Minute On the Minute. 

Her skal du gjøre en ny øvelse med et visst antall repetisjoner hvert nye minutt. Blir du ferdig med repetisjonene før minuttet har gått hviler du bare resten av tiden til neste minutt og ny øvelse starter. Her kan det bli høyt volum på kort tid og det er lurt å ikke gå altfor hardt ut med høyt tempo fra start.

Her får du tips til 3 EMOM-økter du kan teste ut. Tilpass belastning etter ditt eget nivå.

Økt 1)
1.minutt – 12 burpees
2. minutt – 12 knebøy med kettlebell
3.minutt – 12 box jumps
4.minutt – 12+12 utfall bak med kettlebell
5.minutt – Hvile

Økt 2)
1.minutt – 5 thrusters
2.minutt – 5 pullups
3.minutt – 10+10 gående utfall
4.minutt – 10 burpees
5.minutt – Hvile

Økt 3)
1.minutt – 8 box jumps
2.minutt – 8+8 hoppende utfall
3.minutt – 15 pushups
4.minutt – 15 kettlebell swings
5.minutt – Hvile

 

Kommentarer

kommentarer