3 ulike kortstokk-økter du kan teste ut

Vi har alle de dagene hvor det å trene sitter meget langt inne og for min del er det da gull verdt å ta frem en kortstokk! Da slipper jeg å tenke og økta går mer eller mindre av seg selv. I tillegg kan du utføre kortstokk-trening hvor som helst, når som helst. Med andre ord så må du ikke på et gym eller ha masse fancy treningsutstyr tilgjengelig.

Skriv ned øvelsene på et ark, for eksempel: spar = knebøy med hopp, slik at du husker hvilket symbol som betyr hva. Tallet på kortet symboliserer antall repetisjoner. Trekker du spar 8 utføres åtte repetisjoner med knebøy med hopp. Knekt representerer 11 repetisjoner, dame 12, konge 13, og ess 14.

Fordel kortstokk-bunken utover med bildesiden ned. Trekk et kort og utfør den øvelsen symbolet og antall repetisjoner som kortet viser. Når man har trukket et kort og utført øvelsen, så går man rett på neste kort, og gjennomfører neste øvelse og antall repetisjoner. Fortsett til du/dere har vært igjennom alle de 52 kortene. Man kan også dele kortstokken i to og gjennomføre 26 kort.

Her får du tips til 3 kortstokk-økter: 1 med kun kroppsvektøvelser, 1 med kettlebell og 1 med minibands:

KROPPSVEKT:
Spar: Hoppende utfall (får du spar 4 kjører du 4 reps på hvert ben etc)
Ruter: Pushups
Hjerter: Burpees
Kløver: Rygghev
Joker: 20 american situps

MED KETTLEBELL:
Spar: Goblet squat
Ruter: Skulderpress
Hjerter: Kettlebell swing
Kløver: Russian twist (får du kløver 6 kjører du 6 reps til hver side etc)
Joker: 25 sumomarkløft

MED MINIBANDS:
Spar: Stående fremoverbøyd roing
Ruter: Sidesteg med minibands rundt ankler (får du ruter 10 kjører du 10 steg til hver side etc)
Hjerter: Strake markløft med minibands rundt føttene
Kløver: Glute bridge med minibands rundt knær
Joker: 20 reps på hvert ben mountain climber med minibands rundt føttene

God trening!

 

Kommentarer

kommentarer